روز شنبه 13 دی 99 مراسم سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کانون فرهنگی ورزشی بسیج بروجرد برگزار شد.

به گزارش بازتاب بروجرد حجت الاسلام علی حسینی امام جمعه بروجرد ضمن تسلیت رحلت فیلسوف حجت الاسلام و المسلمین مصباح یزدی گفت: آیت الله مصباح یزدی یک شخصیت جهانی بود که در ولایت پذیری کم نظیر بودند و از مراجع تقلید چیزی کم نداشتند.

وی با اشاره به ویژگی های شهید سلیمانی افزود: شهید سلیمانی ایمان، اخلاص ، جهاد در زندگی، اطاعت از رهبری ، اعتقاد راسخ به ولایت فقیه داشتند.


حجت الاسلام سیدعلی حسینی اظهار داشت: مقام و رتبه شهید سلیمانی از سلمان و عمار و یقینا کمتر نیست چرا که کاری که ایشان انجام دادند هیچکس انجام نداده است.

وی اضافه کرد : مومن مجاهد با مومن غیر مجاهد قابل قیاس نیست، خداوند یک در بهشت به نام باب المجاهدین مخصوص مجاهدین قرار داده است، سردار سلیمانی ایمان قوی در حد اعلا داشتند و مرد خیلی بزرگی و مومن مجاهد بود ، مجاهدت های زیادی کرد و طبق فرموده پیامبر حرمت مومن از حرمت خانه کعبه برتر است.

حجت الاسلام حسینی گفت: در طول تاریخ کمتر کسی است که ۴۰ سال در راه خدا مجاهدت کرده باشد، سردار ۴۰ سال جهاد مفید و موثر کرده است، این بزرگ مرد همزمان با جهاد اصغر جهاد اکبر مبارزه با نفس کرده است.
امام جمعه بروجرد افزود: شخصی در جلسه ای به رهبر انقلاب گفتند شفاعت میخواهیم، حضرت فرمودند یکی از افرادی که میتواند شفاعت شما را کند، سردار است، بروید از ایشان قول بگیرید.

حجت الاسلام حسینی گفت: این بزرگ مرد عراق ، سوریه، فلسطین را نجات داد، دشمن خیال نکند چنین اشخاصی را ترور کرد همه چیز تمام میشود، شهید سلیمانی افراد و نیروههای زیادی تربیت کرده است. و خود ایشان همانند سیدنصرالله تربیت شده ی رهبر انقلاب است.