( Bahrololoom News ( News Site: Cultural and Social

۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

حدود ۴۴ میلیارد ریال زکات در بروجرد جمع‌آوری شد

مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 02  مرداد 1402

مسوول شورای زکات شهرستان بروجرد گفت: ۴۳ میلیارد و ۹۴۷ میلیون ریال زکات از ابتدای سال‌جاری تا کنون در شهرستان جمع آوری شده است.

حجت الاسلام حسن سعیدی روز یکشنبه از تحقق برنامه جمع آوری زکات در سالجاری خبر داد و اظهار کرد: شورای زکات در ۸۵ روستای مشمول زکات و ۲ ستاد شهری فعالیت گسترده‌ایی در زمینه توسعه، ترویج، فرهنگ سازی و جمع‌آوری انجام داده است.
وی به همکاری ۳۴۵ عامل افتخاری و مبلغ زکات اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۸۵ مبلغ روحانی به‌ صورت مقطعی و افتخاری در بحث ترویج احیای فرهنگ زکات مشارکت دارند و مابقی در رده‌های روستا عامل زکات هستند.
مسوول زکات شهرستان بروجرد با اشاره به هزینه کرد زکات را در سرفصل امور محرومان و پروژه‌های عمرانی عام المنفعه بیان کرد: ۹۹ درصد زکات جمع آوری شده برای امور محرومان در زمینه کمک معیشت، درمان، تامین جهیزیه، مسکن و ساختمان و کمک به دانش آموزان هزینه شده است.

سال گذشته بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال زکات در لرستان جمع آوری شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مجیدرضا نوروزی

طرح پایش و نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در بروجرد آغاز شد

محمد نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 02  مرداد 1402

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: در راستای ساماندهی وضعیت اجاره بها و کنترل قیمت مسکن طرح پایش و نظارت بر فعالیت مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی در بروجرد آغاز شد.

مسلم مرادی روز یکشنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات واحدهای مشاور املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی در فرمانداری بروجرد اظهار کرد: اگر در طرح نظارتی مشخص شود بنگاهی فاقد پروانه کسب بوده و یا مبالغی بیشتر از درصد تعیین شده کمیسیون دریافت کرده و یا تخلفات دیگری مرتکب شده باشد، به شدت با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۵۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته که از این تعداد حدود ۵۰ پرونده تخلفاتی تشکیل و یک واحد نیز به دلیل نداشتن مجوز پلمب شد.

فرماندار بروجرد بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی مردم، از شهروندان انتظار می‌رود در فصل جابجایی رعایت حال مستاجرها را بکنند و از پیشنهاد دادن قیمت‌های نامتعارف و کرایه‌های سنگین تا حد امکان خودداری نمایند.

مرادی اضافه کرد: طرح نظارت و بازرسی بر فعالیت مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح شهرستان همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در طرح تشدید برخورد با مشاوران املاک سه تیم بازرسی از اداره صمت، تعزیرات حکومتی، اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی، فعالیت دارند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مجیدرضا نوروزی

حامیان بروجردی حدود ۳۵ میلیارد ریال برای کمک به ایتام پرداخت کردند

مجیدرضا نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 02 مرداد 1402

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون حامیان طرح اکرام و محسنین ۳۴ میلیارد و ۹۳۵ میلیون ریال به حساب کودکان معنوی خود پرداخت کردند.

" محمد پارسا "روز دوشنبه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزارو ۲۴۷ حامی جدید به صورت ماهانه کمک‌های نقدی خود را به حساب ایتام و کودکان دارای سرپرست ازکار افتاده واریز کردند.
وی با اشاره به تعداد کودکان تحت حمایت طرح اکرام و محسنین بیان کرد: یک هزار و ۷۰۰ کودک هم اکنون از کمک های مستقیم حامیان بهره‌مند هستند که از این تعداد ۵۹۲ نفر ایتام و یک هزار و ۱۰۸ نفر طرح محسنین با موضوع سرپرست از کار افتاده است.
رییس کمیته امداد بروجرد با بیان اینکه طرح اکرام زمینه مشارکت مستقیم خیران در توانمندسازی خانواده ها را فراهم می‌کند، بیان کرد: این طرح با هدف تامین نیازمندی‌های کودکان در زمینه تحصیلی، معیشتی، درمان و کمک‌های خاص اجرا شده است.
وی به نحوه مشارکت خیران حقیقی و حقوقی در طرح اکرام ومحسنین اشاره کرد و یادآور شد: متقاضیان این طرح با مراجعه به کمیته امداد یا شماره گیری #۰۶۶*۸۸۷۷* و یا درگاه الکترونیکی این نهاد با انتخاب و تکمیل فرم های مربوطه می توانند حمایت از یک یا چند کودک را پذیرش نمایند.
پارسا ادامه داد: کمیته امداد شهرستان بروجرد در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش و کاهش فقر در خانواده های نیازمند در مجموع به ۱۱ هزارو ۲۰۰ خانوار با جمعیت ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات حمایتی ارائه می‌دهد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مجیدرضا نوروزی