مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: ۶۰ درصد مدارس شهرستان فرسوده هستند.

دکتر محمد مهرافزون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بروجرد بیش از ۱۲۰سال قدمت وپیشینه آموزش و پرورش دارد که مشاهیر و مفاخر بزرگی از گذشته تا به‌حال در این کهن دیار فرهیختگان بوده اند که امروز در بحث آموزش و پرورش وبسترسازی مناسب برای رشد وتعالی نسل آینده ساز این دیارنیازمند نگاه ویژه ای است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش بروجرد هم اکنون ۶۲ هزار دانش آموز، ۳۸۰۰ نیرو و ۴۰۰۰ فرهنگی بازنشسته دارد که این ارقام نشان‌دهنده ظرفیت فرهنگی بالا این شهراست، بروجرد از نظر وسعت و رشد جمعیتی و موقعیت جغرافیایی و بلاخص آموزش و پرورش از شهرهای مهم وحساس لرستان بشمارمی‌رود.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد در باب مشکلات نوسازی و تجهیزات مدارس بروجرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه مدارس بروجرد از نظر تجهیزات و کمبود فضای آموزشی رنج می‌برند به طوری که حدود ۶۰ درصد مدارس شهرستان از نظرتجهیزات اداری، سیستم‌های گرمایشی مدارس، آسفالت محوطه مدارس، ایزوگام پشت بام‌ها باتوجه به فصول بارش بارندگی فرسوده شده‌اند.

مهرافزون اضافه کرد: نیاز مبرم و ضروری به این موارد در مدارس بروجرد مشهود و استانداردسازی فضای آموزشی و ایمن سازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس شهرستان بسیار ضروری است.

وی با اشاره به نیاز دانش‌آموزان به ورزش ونقش آن در سلامت جامعه، بیان کرد: عدم تکمیل استخر دانش آموزی بروجرد پس از گذشت چند سال از کلید خوردن این پروژه‌ها، دانش آموزان بروجردی را محروم از زیرساخت‌های سرگرمی و ورزشی کرده است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: بر همین اساس یک چشم‌انداز مبهم برای اتمام پروژه‌های مهم ورزشی وجود دارد؛ این در حالیست که براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش آموزان باید رشدی همه جانبه داشته باشند و این بدون وجود مکان‌های مفرح و سرگرمی ممکن نیست.

مهرافزون عنوان کرد: بنده بارها این مورد را اعلام کرده‌ام و متأسفانه بروجرد در این شاخص به نوعی محروم است وساخت و تکمیل استخرهای آموزش وپرورش بروجرد جذب اعتبارات استانی جوابگو نیست  و نیاز به اعتبارات ملی است.

وی به تبعیت از هدف اصلی هنرستان‌ها که تأمین نیروی انسانی برای ورود به بازارکار است، اظهار کرد: هنرستان‌ها با تجهیزات مفهوم پیدا می‌کند و یک هنرجو زمانی می‌تواند در جامعه به خوبی ظاهر شود و حرفی برای گفتن داشته باشد که با استفاده از تجهیزات مهارت‌های لازم را به دست آورده باشد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد تصریح کرد: هنرستان بدون تجهیزات همان دبیرستان است که در بروجرد هنرستان‌ها  براثرکمبود تجهیزات در راه تبدیل شدن به دبیرستان هستند زیرا  تمام هنرستان‌های بروجرد فرسوده بوده و با کمبود امکانات و تجهیزات به‌صورت جدی روبرو هستند وآموزش هنرجویان در هنرستان‌ها بدون امکانات و تجهیزات علنا امکان پذیر نیست.

مهرافزون خاطرنشان کرد: پیرو بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باید به‌گونه‌ای دانش آموزان را تربیت کنیم که علاوه بر محیط علم، وارد محیط عمل نیز شوند و ازهمه مسئولان این امر می‌خواهیم  که نگاه ویژه‌ای به تجهیز این امکانات وتجهیزات در هنرستان‌های بروجرد داشته باشند و بدانند که تنها با حرف نیازهای هنرستانی تأمین نخواهد شد.

وی در خصوص مشکل  اساسی نصب رایگان انشعابات آب، برق وگاز مدارس خیرساز، اضافه کرد: بنا بر بند (ذ) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ تمام مدارس خیر ساز از پرداخت حق انشعاب، آب، فاضلاب، گاز و برق معاف شدند ولی دربروجرد با نصب رایگان انشعابات آب، برق وگاز مدارس خیر ساز با مشکل اساسی مواجه هستیم و شرکت‌های خدماتی زیر بار انجام این کار نمی‌روند که نیاز است از طریق اداره کل نوسازی استان این مطلب پیگیری شود و دستورالعمل لازم به ادارات مرتبط با این امر داده شود تا این مشکل هر چه زودتر حل شود.