گزارشگر مجیدرضا نوروزی، خبرنگار پایگاه خبری بحرالعلوم نیوز/31فروردین1401

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد برای مبارزه با مواد مخدر با طرح و برنامه‌ریزی پای‌کار بیایند.

مجید منعمی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری از اعتیاد در جامعه با آگاه‌سازی و هدایت محقق می‌شود و اگر به نحو مطلوب باشد بخشی مهمی از چرخه مواد مخدر در کشور کنترل خواهد شد.

وی تصریح کرد: ادارات مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، تبلیغات اسلامی، رادیو، تلویزیون، رسانه‌ها، مساجد، ائمه جماعات، آموزش‌وپرورش می‌توانند در آگاه‌سازی کمک کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد خاطرنشان کرد: قبل از اینکه اتفاقی بیفتد باید تدابیر لازم اندیشیده شود و جلساتی که در این راستا برگزار می‌شوند باید خروجی داشته باشند.

منعمی اضافه کرد: اگر در زمینه فرهنگ‌سازی تدابیر لازم اندیشیده نشود عواقب آن را خواهیم دید و بعد از درگیری افراد با مواد مخدر آسیب‌های اجتماعی به وجود می‌آید.

وی بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها متولی این هستند که از گسترش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند و NGO‌ها به‌عنوان بازوی توانمند با طرح و برنامه‌ریزی پای‌کار بیایند تا با ارائه راهکار لازم بتوان در راستای مبارزه با مواد مخدر گام برداشت.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد با بیان اینکه مشکل عدم راهکار و راهبرد است، ادامه داد: برای ایجاد اشتغال باید از دستگاه‌ها کمک گرفته شود و آموزش و اشتغال برای برون‌رفت مدنظر گرفته شود.

منعمی عنوان کرد: سهم بروجرد در ماده ۱۶ افزایش یافته و ویژه دیده شود.