حجتی

گزارشگر مجیدرضا نوروزی، خبرنگار پایگاه خبری بحرالعلوم نیوز/ 3 اردیبهشت1401

استاد احمد حجتی، فرزند محمد حجتی که جد وی حاج مولا اسداله بروجردی معروف به حجت الاسلام، از بزرگان شهر بروجرد بود، در یکم تیرماه سال ۱۳۱۵ دیده به‌ جهان گشود.

 وی دوران ابتدایی را در مدرسه فردوسی و دوران متوسطه را در دبیرستان‌های بروجرد سپری کرد و سرانجام برای ادامه تحصیل راهی تهران شده و در دانشگاه تهران موفق به اخذ مدرک لیسانس در سال ۱۳۳۸ در رشته علوم طبیعی شد و بعد از گذراندن دوران سربازی و با گذراندن دوره تربیت دبیری به استخدام آموزش و پرورش بروجرد درآمد و پس از ۳۳ سال و چند ماه خدمت در کسوت معلمی ، در سال ۱۳۷۳ بازنشسته شد.

 استاد احمد حجتی پس از انقلاب، به جمع شاعران انجمن ادبی مهرداد اوستا در بروجرد پیوست و در کنار استادانی مثل استاد مرتضی ذاکر به مراوده ادبی پرداخت.

 اشعار استاد حجتی بروجردی به ۲ دسته تقسیم شده است، یکی به گویش و لهجه شیرین بروجردی و دوم به زبان شیرین فارسی که در اشعار ایشان از غزل و رباعی گرفته تا مثنوی و دو بیتی وجود دارد.

 کتابی از اشعار او با نام (گلدشت) توسط سعید شیرین‌ بیان، به چاپ رسیده است، این کتاب هم اکنون در مرکز اسناد و مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد در دسترس علاقمندان می باشد.

استاد احمد حجتی ادیبی وارسته،شاعری شایسته،شخصیتی سلیم و علیم و ضمیرش سرشار از احساسات عاشقانه وصمیمانه بود.اودر بیان  شاعرانه اشعارگویش بروجردی بحر وفا و کان صفا بود.

استاد مرحوم احمد حجتی در تاریخ دوم اردیبهشت1401 درسن 86 سالگی به علت کهولت سن در تهران به دیار باقی شتافت.

روحش شاد و یادش گرامی