دریافت عکس
توضیحات: عکس مراسم
 

گزارشگر مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 01 مرداد 1401

امروز سرپرستان هیآت مذهبی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت شهرستان بروجرد با حضرت حجه الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی،امام جمعه بروجرد دیدار کردند.

امام جمعه بروجرد گفت: جهاد تبیین در برنامه‌های هیات مذهبی باید توسط مداحان، مبلغان و سرپرستان هیات مورد توجه قرار بگیرد.

سیدعلی حسینی روز یکشنبه در گردهمایی سرپرستان هیات مذهبی و مداحان که در بیت امام جمعه برگزار شد، افزود: رعایت مسایل دینی و انتقال فرهنگ عاشورا همراه با خلوص نیت به نسل جوان ضروری است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ هیئت مذهبی در شهرستان افزود: نگاه و تکلیف این هیات با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مشخص می‌شود و اجرا و توجه به جهاد تبیین به معنای انجام دادن نخستین نقش و وظیفه هیات است.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: فعالیت‌های مذهبی باید  بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ویژه محرم انجام شود.

وی اظهار داشت: محرم و صفر ضامن بقای اسلام ناب محمدی و حافظ ارزش‌های اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی افزود: انقلاب اسلامی مردم ایران ریشه در آموزه‌های قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا دارد و این جمله کامل و حساب شده امام راحل که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته زیشه در حقیقت پیوند انقلاب اسلامی با نهضت عاشورا دارد.

امام جمعه بروجرد گفت: در طول تاریخ اسلام این یاد و نام امام حسین(ع) و قیام خونین عاشورا بود که توانست اسلام را از گزند انحرافات حفظ کند و امروز نیز این نهضت عاشورا حسینی است که ما را به اسلام ناب محمدی پیونده داده است.

در ابتدای این مراسم، زیارت عاشورا خوانده شد.