گزارشگر مجیدرضا نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،  04 مرداد 1401

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام و المسلمین استاد قرائتی، مفسر قرآن کریم و رئیس ستاد اقامه نماز، در نامه ای به دختران ایران اسلامی، غفلت را به عنوان بزرگترین خطر برای انسان عنوان کرد.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به شرح ذیل می باشد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
گوهر پاکی و پاکدامنی

خواهرم و دخترم!
چون نمى‏ دانم دامنه مطالعات و مقدار تحصیلات شما چقدر است، از همه استدلال‏هاى علمى و فنى دورى مى ‏کنم و ساده و خودمانی حرف مى ‏زنم و خیلى هم با شما بیگانه نیستم، سالهاست شب‏هاى جمعه در تلویزیون منزل شما هستم.

خواهرم و دخترم! غفلت بزرگترین خطر براى انسان است.
غفلت از خدا و قیامت؛
غفلت از جوانى، استعدادها، ارزش‏ها و کرامت‏هاى انسانی؛
غفلت از جامعه، دوستان و محرومان‏؛
و غفلت از توطئه‏ ها و ترفندهای دشمنان.

خواهرم و دخترم!
هرچیز و هر کس ما را غافل کند، ما را به خطر انداخته و دشمن ماست و هر چیز و هر کس ما را از غفلت بیرون آورد و هشدار دهد، بهترین دوست ماست.
دوست ما، خداوند است که هستى را به ما داد و همه چیز را در اختیار ما گذاشت و به ما عقل، فکر، علم، هدایت، قدرت تشخیص و انتخاب داد و طبیعت را تسخیر ما کرد و کارهای نیکوى ما را چندین برابر خریدارى می ‏کند.

دوست ما، پیامبر عزیز اسلام است که در روزگاری که دختر مایه ننگ بود و چه بسا زنده به گور می شد، با بوسیدن دخترش، به دختران مقام داد و براى زنان حق مالک‏ شدن، رأى داشتن، تحصیل کردن، انتخاب همسر و نظارت بر امور جامعه، یعنى حق امر به معروف و نهى از منکر قائل شد و زن را مثل مرد، مستعدّ رسیدن به همه کمالات دانست.

دوست ما، شهدایى هستند که با قبول جراحت و اسارت و شهادت، دشمن را از این کشور بیرون راندند، تا من و شما هر شب در امنیت استراحت ‏کنیم.

اما دشمن ما، شیطان است که پدر و مادر ما، آدم و حوا را به نافرمانی خدا کشاند که نتیجه اش کنار رفتن پوشش آنها شد. آرى اولین پیروی از وسوسه شیطان، نتیجه اش برهنگى بود.

دشمن ما، تفکرى است که زن را براى کامیابى و هوسبازى می خواهد و تصویر نیمه عریان او را وسیله تبلیغات اجناس قرار می دهد.

خواهرم و دخترم!
آیا تاکنون به این سوالات فکر کرده اید:
۱٫ چرا دشمنان اسباب پیشرفت‏هاى علمى را از ما بخل و نسبت به آنچه دختران و پسران ما را منحرف مى‏ سازد، بخشش مى ‏کنند؟
۲٫ در دفاع از میهن، مادران محجبه فرزندان خود را به جبهه فرستادند یا زنان بى ‏حجاب؟
۳٫ اگر امروز به کشور عزیز ما هجومى شود، مردان و زنان باایمان ایستادگی مى‏ کنند یا عناصر سست‏ ایمان؟
۴٫ در همه جوامع بشری، آزار دختران عفیف و پوشیده بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟
۵٫ اگر برادر شما بناى ازدواج داشته باشد و شما را وکیل خود کند، شما دخترى را انتخاب مى‏ کنید که هر روز خود را در معرض نگاه جوانان هرزه قرار داده یا کسى که عفاف و حجاب او کامل‏تر و از چشم هوسبازان‏ به دور بوده است؟
۶٫ آمار طلاق، افت تحصیلى، افسردگی و اضطراب، امراض روانى و مقاربتى، سقط جنین، فرار از خانه، اسراف و تجمل‏گرایى، گناه و بى ‏بند و بارى در میان دختران پاک و عفیف بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟

خواهرم و دخترم،
حجاب از ضروریات دین است و شما بحمدللَّه فرزند اسلام هستید. امروز هزاران دختر تحصیلکرده با حجاب کامل به عالى ‏ترین درجات علمى رسیده اند و با حضور خود در عرصه‏ هاى علمى، سیاسى و اقتصادى، نشان داده اند که حجاب مانع فعالیت های اجتماعی و رشد و پیشرفت نیست.

خواهرم و دخترم،
اگر هر چیز را انکار کنیم، مرگ را نمى ‏توان انکار کرد. من و شما دیر یا زود باید پاسخگوى کارهاى خود در برابر خدا باشیم. در حجاب کامل رضاى خدا، پیامبر خدا و امامان معصوم است، ولى در کشف حجاب و ولنگاری، رضاى شیطان و افراد لاابالى و چشم‏چرانان هرزه است.

خواهرم و دخترم،
مگر شما خود طلا و جواهرات قیمتى را در پوشش قرار نمى ‏دهید و آنها را از دسترس نااهلان دور نگه‏ نمی دارید؟ چه گوهرى گرانبهاتر از وجود خود شما است؟ چرا خود را ارزان در برابر هر چشمى قرار دهید؟ مگر نه این است که چشمان ناپاک شما را براى خودشان‏ مى‏ خواهند و خدا شما را براى خودتان مى‏ خواهد؟

خواهرم و دخترم،
اگر جلوه‏ گرى امروز شما دلربایى کرد و علاقه مردى را به همسرش کم کرد، فردا زن زیبایى با جلوه ‏گرى خود، دل شوهر شما را خواهد ربود و رونق زندگى شما را کم خواهد کرد.

خواهرم و دخترم،
لباس و آرایش فریبنده شما در خیابان، زخمى را در دل فقرایی که این نوع لباس‏ها را ندارند، به وجود خواهد آورد که با آه خود از شما انتقام خواهند گرفت.

خواهرم و دخترم،
مراقب دوستان خود باشید، زیرا بعضى غافل و گول‏خورده اند. خیال مى ‏کنند بى ‏حجابى نشان تمدن است یا گمان مى ‏کنند جلب توجه و نگاه دیگران، به سود آنهاست. خیال مى‏ کنند جلوه‏ گرى گناه ساده‏ اى است، ولى نمى‏ دانند چه بسا آرامش خانواده ای را به نگرانى تبدیل مى ‏کند.

این نامه ‏را به خاطر در امان ماندن شما و جامعه از خطرات غفلت و وسوسه های شیطان نوشتم؛ یک بار دیگر آن را بخوانید و اگر مفید دیدید به دیگران نیز بدهید. اگر مرا معلم خود می دانید، حق معلمى را با نماز و تقوا و قرب به خدا ادا فرمایید.

محسن قرائتی