گزارشگر محمد نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 07 مرداد 1401

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ مجید باقری دبیر کمیته اجرایی دهه احیا ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در خصوص برنامه های این ستاد در دهه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: از آنجا که جوهره قیام سیدالشهدا(ع) مسئله امر به معروف و نهی از منکر بود، دهه اول ماه محرم الحرام  به عنوان احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

 وی افزود:  ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با شعار ""ملت حسینی، مطالبه گری آگاهانه و تبیین مجاهدانه"" برنامه های متنوعی را در سه بخش تبیین، گسترش فرهنگ امر به معروف نهی از منکر  در سطح جامعه، ارائه گزارش عملکرد ستاد احیا و زمینه های ایفای نقش مردم را پیش بینی نموده است.

باقری عنوان کرد: یکی از برنامه های ستاد در دهه احیاء ، جلسه اعضاء اصلی ستاد با آیت الله رئیسی رئیس جمهور در روز اول ماه محرم می باشد.

وی اظهار کرد: دیگر برنامه های این دهه شامل حضور دبیران و روسای ستاد به عنوان سخنران و خطیب نماز جمعه، حضور و فعالیت ستاد در هیئات عزاداری های ماه محرم در قالب غرفه و نمایشگاه های محیطی جهت ترویج فریضتین در سراسر کشور است.

دبیر کمیته اجرایی دهیه احیا ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه معرفی و تجلیل از الگوهای برتر  آمران به معروف و ناهیان از منکر، از برنامه های دیگر این ستاد در دهه احیا امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: این افراد از میان تشکلهای مردمی، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و فعالین رسانه هستند.

وی اضافه کرد:  حضور مسئولین و کارشناسان استاد در برنامه‌های مختلف سیما جهت تبیین  و گسترش امر به معروف و نهی از منکر، ارائه گزارش عملکرد و فعالیت های ستاد  و  بیان راهکار ها و زمینه های مشارکت و مردم در احیای فریضتین  در جامعه از دیگر برنامه های ستاد امر به معروف ونهی از منکر در دهه احیا امر به معروف و نهی ازمنکر هستند که انشاالله این برنامه ها توسط این ستاد اجرا خواهند شد.