گزارشگر مجیدرضا نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،  07 مرداد 1401

حجت الاسلام والمسلمین «رضا حقیان» ، با اشاره به اهمیت و نقش شیوه بیان آمران به معروف و ناهیان از منکر در برخورد با مردم، گفت: تذکر لسانی باید با کمال احترام و ادب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین «رضا حقیان»، در  گردهمایی آموزشی جمعی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اظهارداشت: به فرموده پیامبراعظم(ص) اگر کسی نسبت به دو فریضه امربه معروف و نهی از منکر  بی تفاوت بود، این روحیه بی تفاوتی به منزله جنگ با خدا است.

دبیرستاد امربه معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: در جامعه اسلامی اگر براساس استانداردها و موازین شرعی کاری انجام نمی شود، همه ما موظف به تذکر لسانی هستیم.

وی در ادامه به اهمیت و نقش شیوه بیان آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و گفت: شیوه بیان، در پذیرش تذکر اهمیت بالایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین «رضا حقیان» تصریح کرد: در تذکر لسانی باید مهربانانه، دلسوزانه و با کمال احترام باشد و این مهم مورد توجه آمران به معروف و ناهیان از منکر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت مردمی در احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر تأکید کرد و عنوان داشت: از این ظرفیت باید بر اساس دستورالعمل های ستادی استفاده و دوره های آموزشی برای این افراد برگزار شود.