گزارشگر مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 13مرداد 1401

به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان؛ ماموستا فایق رستمی، در همایش تجلیل از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در سنندج، قتل پیامبران و خاندان رسول الله و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یارانش را خطای بزرگ دشمنان دین دانست.

وی افزود: حوادث و رویدادهای تاریخ اسلام آکنده از ایثار، فداکاری و حماسه‌آفرینی است، در این راستا ضرورت دارد ایام الله‌ها بویژه واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و هدف از قیام آن حضرت روایت شود.

امام جمعه سنندج واقعه کربلا را یکی از وقایع تلخ در تاریخ جهان اسلام برشمرد و گفت: واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع) به یک طایفه و گروه خاصی تعلق ندارد بلکه متعلق به تمام مسلمانان جهان است.

وی با بیان اینکه هجرت پیامبران در تاریخ ارزش و جایگاه معنوی داشته است اظهارکرد: از زمان صدر اسلام پیامبر بزرگوار اسلام (ص) با هدف کامل کردن دین در برابر کفار ایستادگی و هجرت کردند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سنندج هدف از قیام امام حسین(ع) را اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح سیره جدش رسول الله عنوان کرد و گفت: امر بمعروف یک فریضه توحیدی و بزرگ ترین رسالت انبیاء بوده است و در ۶۰۰ آیه قرآن به اجرای آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه امر بمعروف و نهی از منکر در همه زمان‌ها پیامبران الهی مامور به انجام آن بوده‌اند تصریح کرد: همه آحاد جامعه باید به این فریضه الهی به عنوان تکلیف واجب عمل کنند.

وی رسیدگی به مشکلات مردم، کمک به مردم در زمان حوادثی مانند سیل و زلزله از امورات پسندیده و معروف ذکر کرد.