گزارشگر مجیدرضا نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،  15 مرداد 1401

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ستاد امر به معروف و نهی از منکر از استاندار و دادستان عمومی و انقلاب یزد و مقامات وزارت راه و شهرسازی همچنین دبیر این ستاد در استان یزد به خاطر اقدام سریع و قاطع در برخورد با یک مسئول خاطی و متخلف در جریان ضرب و جرح آمر به معروف توسط یک زن بی حجاب تقدیر کرد.
به دنبال ضرب و شتم خانم زینب جعفری معلم نخبه و فرزند شهید توسط یک زن بی حجاب در قطار تهران- یزد و ترک فعل و حمایت زشت رئیس قطار از این عمل ضد شرعی و قانونی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر بلافاصله پیگیری جدی جهت برخورد با خاطیان را آغاز کرد.
خوشبختانه با پیگیری های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد و تلاش های مجدانه دکتر مهران فاطمی استاندار یزد و ورود دادستان عمومی و انقلاب بلافاصله اقدامات لازم برای برخورد با عامل این اقدام زشت و غیرانسانی و حامیان وی به سرعت و جدیت انجام و پرونده ای در مراجع قضایی تشکیل شد.
همچنین استاندار به همراه حجت الاسلام ابوذر صانعی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد و جمعی از مقامات با حضور در منزل شهید علی جعفری از اقدام انقلابی و معروفانه خانم زینب جعفری تقدیر و از رفتار فرد متخلف همچنین رئیس و مأموران قطار ابراز تأسف کردند.
با رایزنی دبیر ستاد و پیگیری شخص استاندار و موافقت آموزش و پرورش استان، خانم جعفری به عنوان مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان در امور عفاف و حجاب منصوب شدند.
از سوی دیگر با اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر مرکز، وزارت راه و شهرسازی نیز وارد عمل شده و با دستور معاون وزیر و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه، رئیس متخلف قطار از سمت خود تعلیق شد و شرکت راه آهن نیز اطلاعیه ای در این زمینه صادر کرد.
حجت الاسلام سیدعلی خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این ارتباط گفت: مجموعه اقدامات استانداری، دبیر ستاد، دادستان عمومی و انقلاب یزد همچنین مقامات وزارت راه و شهرسازی از نظر ستاد قابل تقدیر و زنده نگه داشتن فریضتین واجب در جامعه است.
وی از استمرار پیگیری ها برای برخورد عبرت آموز با رئیس متخلف قطار خبر داد و گفت: در اجرای گشت ارشاد مسئولان، برخورد قاطع با چنین مدیران متخلفی تا برکناری، لازم و ضروری است.
خان محمدی از دادستان کل کشور جهت پیگیری ماجرا و معاون وزیر کشور جهت توبیخ و پیگرد پلیس متخلف ایستگاه راه آهن کاشان تشکر کرد.