مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 29 مرداد 1401

امام جمعه بروجرد گفت: در راستای عمل به وظیفه شرعی و قانونی اصحاب رسانه بیان و انعکاس اخبار توسط خبرنگاران باید در نهایت صداقت و امانت داری صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی، روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت شهدای عرصه خبر لرستان که در کنار مزار شهید محمود صارمی در بروجرد برگزار شد، افزود: بیان واقعیات با رعایت اصل امانت داری وظیفه شرعی و قانونی خبرنگار است.
وی ضمن تاکید بر اینکه اخبار قابل انعکاس فقط باید توسط خبرنگاران بیان و پیگیری شوند، بیان کرد: همانطور که در یک خانواده مصلحت بر این است همه مسایل گفته نشوند در کشور نیز برخی مسایل نباید گفته شوند.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: مابقی مسایل که گفتن آنها منعی ندارد باید توسط خبرنگاران در نهایت امانت داری انعکاس داده شود.
حجت الاسلام حسینی یادآور شد: زمانی که خبرنگاران مشکلات را شناسایی می کنند و به صورت خبر تنها را انعکاس می دهند بهتر است در خصوص هر مشکلی نیز راهکارهایی تخصصی از سوی کارشناسان مرتبط ارائه دهند.
وی ادامه داد: برخی اسم ها و مقام های کسب شده موقتی و مقطعی است اما کسب مقام شهادت همیشگی و ماندگار است.
امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه شهید و شهادت توسط خدا بزرگ شده است، یادآور شد: شهید محمود صارمی نامش با شهادت ماندگار شد و به عنوان شهید عرصه خبر افتخار بروجرد، لرستان و کشور است.
حجت الاسلام حسینی گفت: کسی نمی تواند علیه شهدا حرفی بزند و کوچک کردن شهدا ریشه در حسادت باطنی برخی افراد دارد.

آیین بزرگداشت شهدای عرصه خبر لرستان شهید محمود صارمی، شهید علیرضا حیدریان و شهید بهرام هژیر با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان حوزه مطبوعات و رسانه لرستان روز پنجشنبه در بروجرد برگزار شد.

فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در سفر به استان لرستان ضمن دیدار با استاندار لرستان در آیین تجلیل از خبرنگاران در خرم‌آباد شرکت کرد، مهدی پور روز پنجشنبه نیز در بدو ورود به شهرستان بروجرد به دیدار خانواده شهید صارمی رفت و پس از آن در آیین بزرگداشت شهدای رسانه در گلزار شهدای بروجرد شرکت کرد./ایرنا