محمد نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 29 مرداد 1401

فرشاد مهدی پور روز پنجشنبه  در آیین بزرگداشت شهدای عرصه خبر استان لرستان که در کنار مزار شهید محمود صارمی در بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: بسته حمایتی که توسط دولت با حمایت رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده اقدام و تلاشی است که به منظور تقویت حوزه رسانه انجام شد.

وی بیان کرد: براساس شیوه نامه‌های حمایتی این بسته، اهالی خبر و رسانه از ارتقای شغلی بالاتری بهره مند خواهند شد و حمایت یکپارچه و منظمی در حوزه رسانه ها صورت می گیرد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: لایحه ای که برای سازمان نظام حرفه ای روزنامه نگاری جمهوری اسلامی تدارک دیده شده مطالبه ۲ دهه ای است که می‌تواند بخش زیادی از موضوعات و مسایل حوزه روزنامه نگاری و خبرنگاری در کشور را حل کند.

مهدی پور افزود: در همین راستا قرار است برای اولین بار در تاریخ روزنامه نگاری کشور یک نظامات سراسری حرفه ای و مردمی در این حوزه صورت گیرد.

وی با یادآوری روز ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ که مصادف با سالروز درگذشت شهید محمود صارمی و جمعی از دیپلمات های کشور توسط رژیم حاکم بر افغانستان بود گفت: بهت، حیرت و نگرانی در خصوص سرنوشت این شهیدان در آن شرایط در کشور حاکم بود و سه هفته طول کشید تا مشخص شد که چنین اتفاقی رخ داده است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در آن زمان سه روز عزای عمومی اعلام شد، تشییع بزرگی برای این شهیدان برگزار شد و مقام معظم رهبری نیز در آن مراسم حضور داشتند و این رخداد با پردازشی خبری در سراسر جهان همراه بود.

مهدی پور اضافه کرد: ایده ابتدایی نام گذاری روزی با نام خبرنگار در همان سال مطرح شد تا با نام شهید محمود صارمی بعنوان شهید عرصه خبرنگار که در واقع خبرنگاری بین المللی بود روزی با نام خبرنگار در تقویم قید شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با پالایشی که در تقویم رسمی کشور صورت گرفته سهوا یادبود شهید محمود صارمی در کنار عنوان روز خبرنگار حذف شده است که اینک با پیگیری های انجام شده با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی این قول مساعد حاصل شده است تا در تقویم روز ۱۷ مرداد که بعنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است عنوان یادبود شهید محمود صارمی نیز قید شود.

آیین بزرگداشت شهدای عرصه خبر لرستان شهید محمود صارمی، شهید علیرضا حیدریان و شهید بهرام هژیر با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان حوزه مطبوعات و رسانه لرستان روز پنجشنبه در بروجرد برگزار شد.

فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در سفر به استان لرستان ضمن دیدار با استاندار لرستان در آیین تجلیل از خبرنگاران در خرم‌آباد شرکت کرد، مهدی پور روز پنجشنبه نیز در بدو ورود به شهرستان بروجرد به دیدار خانواده شهید صارمی رفت و پس از آن در آیین بزرگداشت شهدای رسانه در گلزار شهدای بروجرد شرکت کرد./ایرنا