محمد نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 4 شهریور1401

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر دو روزه خود به استان لرستان روز پنج شنبه از چند واحد صنعتی شهرستان بروجرد نیز بازدید کرد.

قالیباف در این سفر ضمن بازدید از کارخانه های سامان کاشی و سیلیکون متال در جریان مشکلات این واحدهای صنعتی قرار گرفت در این بازدیدها نمایندگان شهرستان و استاندار لرستان نیز حضور داشتند.

سامان‌کاشی شهرستان بروجرد یکی از کارخانجات شناخته شده کشور است که احیای آن مورد توجه و پیگیری دولت سیزدهم قرار گرفته است،تا این کارخانه به چرخه تولید باز گردد. اتمام طرح های نیمه تمام در حوزه های مختلف و احیای کارخانجات نیمه فعال و یا تعطیل از جمله تاکیداتی بود که در برنامه ریزی سفرهای استانی دولت مورد توجه واقع شده بود.

در جریان سفر رییس جمهور به لرستان که آبان ماه ۱۴۰۰ انجام شد، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده ۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی کارخانه سامان‌کاشی بروجرد به عنوان مصوبه سفر آیت‌الله رییسی اختصاص یافته است.

قالیباف پس از اتمام این بازدید با مشاهده مردم مقابل کارخانه به میان آنها رفت، مردم مراجعه کننده مشکلات خود را در خصوص مسائل مختلف شخصی و شهرستانی با رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند. 

بازدید از کارخانه سامان کاشی بروجرد پنجمین بازدید رئیس مجلس و نمایندگان استان در دومین روز از نظارت ستادی بود و دکتر قالیباف در پایان این نظارت‌های ستادی عصر امروز در نشست شورای اداری استان لرستان شرکت می‌کند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه به منظور انجام سفری ۲ روزه به همراه یک هیات پارلمانی به لرستان سفر کرده است. در ادامه این سفر و همزمان با دومین روز از هفته دولت از برخی طرح های اقتصادی و صنعتی شهرستان بروجرد بازدید خواهند داشت.

سامان‌کاشی بروجرد یکی از کارخانه‌های حوزه صنایع معدنی و معتبر کشور و حتی خاورمیانه است که فعالیت آن سال ۷۴ آغاز شد.

این واحد صنعتی با ظرفیت تولید سه میلیون متر مربع کاشی دارد./ایرنا