مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 12 شهریور 1401

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، عصر روز پنجشنبه 10 شهریور ماه 1401 نشست صمیمی دکتر کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور منصور احمدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، اعضای دبیرخانه دائمی تئاتر استان لرستان، فرزاد زیدی نژاد رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان، مدیران ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های تابعه استان با فعالان حوزه نمایش و تئاتر استان لرستان در محل سالن دکتر عبدالحسین زرین کوب شهرستان بروجرد دیدار و گفتگو کرد.

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارکرد: با هدف شناخت آسیب های عرصه نمایش کشور به شهرهای مختلف کشور سفر کرده تا مشکلاتی که هنرمندان طرح می کنند را در سیاست گذاری های مرکز هنرهای نمایشی عملی نموده و از این راه به توسعه تئاتر کشور کنیم.

وی با اشاره بر ظرفیت بالای هنرمندان تئاتر لرستان، خطاب به آن‌ها افزود: به این استان آمده‌ایم تا از نزدیک در کنار هنرمندانش باشیم. در این دو روز که مهمان مدیران فرهنگی، فعالان و اهالی هنرهای نمایشی لرستان بودیم، تمامی نیازها و خواسته‌های شما را دیدم و شنیدم و با تمامی توان برای رفع آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

دکتر کاظمی در ادامه به صورت جامع به سوالات هنرمندانی که طرح سوال داشتند پاسخ داد و تاکید کرد آموزش، حلقه مفقوده تئاتر در بسیاری از استان‌های ماست که برای بهبود این وضعیت، اداره‌کل هنرهای نمایشی، برنامه‌ای ویژه دارد.

وی همچنین در خصوص حمایت های مالی گفت: با توجه به بودجه موجود در اختیار مرکز هنرهای نمایشی سعی می کنیم تا بودجه به صورت عادلانه بین تمامی شهرستان ها و گروه های فعال تقسیم شود و در صورتی که نمایشی در سطح کیفی بالایی تهیه شود و ما این امکان را در اختیار هنرمندان شهرستان ها می گذاریم تا در یکی  از سالن های تهران کار خود را اجرا نمایند.

کاظمی یادآور شد شما هنرمندان هم با تولید کار با کیفیت بالا و محتوای مناسب در جذب مخاطبان تلاش نمایید زیرا تئاتر یک هنر مردمی است.

بر اساس این گزارش در ابتدای این دیدار حمید آقایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد ضمن خیر مقدم به حاضرین ازجمله کاظم نظری و هیات همراه، یاد و خاطره پیشکسوتان عرصه نمایش استان لرستان به ویژه مرحوم حسین شیدایی و مرحوم مصطفی عبدالهی را گرامی داشتند.

وی با اشاره به سوابق درخشان تئاتر بروجرد و استان لرستان در جشنواره فجر و دیگر جشنواره های منطقه ای مشکلات و کمبود های نمایش شهرستان بروجرد را در حوزه حمایت های مالی و آموزشی را بیان نمود.

لازم به توضیح است هنرمندان نمایش استان لرستان مشکلات و دغدغه های خود را از قبیل نداشتن سالن و پلاتوی مناسب، عدم حمایت های مالی، مشکلات استقرار گروه های نمایشی، مشکلات انجمن ها و جشنواره استانی و .... را بیان نمودند.