مجیدرضا نوروزی ، مدیرمسئول و خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،  13 شهریور 1401

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان روز شنبه در آیین افتتاح این کتابخانه گفت: کتابخانه شهید حجت اله ساکی،  علاوه بر اهالی روستای دینارآباد، به اهالی روستاهای همجوار نیز می‌تواند خدمت رسانی کند.

سید سجاد راستخانه افزود: این کتابخانه برای استفاده مردم این منطقه راه اندازی شده است که می تواند تا نسل های بعدی هم اثرگذار باشد بنابراین باید مردم  در حفظ و نگهداری مراکز و مجموعه های فرهنگی نهایت تلاش و توجه خود را داشته باشند تا این کتابخانه به فعالیت خود ادامه دهد.

مدیر کتابخانه های عمومی بروجرد نیز در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کتابخانه شهید ساکی روستای دینارآباد بروجرد حدود سه هزار جلد کتاب دارد و حدود یک میلیارد تومان برای ساخت این مجموعه فرهنگی هزینه شده است.

داوود پهلوان با بیان اینکه کتابخانه شهید ساکی روستای دیناراباد بروجرد اولین کتابخانه روستایی در این شهرستان است گفت: ساکنان روستاهای شهرستان بروجرد  برای استفاده از کتابخانه‌های شهر مسافت مختلفی را طی می‌کنند بنابراین راه اندازی این نهادها یکی از ضرورت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی است.

وی اضافه کرد: حدود ۲۰ روستا در دشت سیلاخور به دینارآباد دسترسی دارند و راه اندازی این کتابخانه تمام این جمعیت روستایی را پوشش می دهد.

 "سیلاخور" دشتی پر روستا و پرجمعیت است که افرادی از این روستاها مجبور هستند برای دسترسی به کتابخانه های سطح شهر مسافتی را طی کنند.

پهلوان افزود: ساخت کتابخانه برای ۹ روستای دیگر در بخش مرکزی و اشترینان نیز در دستور کار قرار دارد که در احداث این نهادها دقت می شود روستای مورد نظر مرکزیت داشته باشد و بتواند چندین روستا را پوشش دهد.