مجیدرضا نوروزی ، مدیرمسئول و خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،  24 شهریور 1401

نوراله مصطفی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکل کمبود نهاده های دامی عشایر در جلسه کارگروه توسعه اشتغال تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و به منظور رفع این مشکل یک میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شد.
وی با تاکید بر مشکل گرانی نهاده های دامی در بین عشایر شهرستان اظهار داشت: در راستای رفع این مشکل علاوه بر پیگیری و عضویت در کارگروه اشتغال این مقدار اعتبار از سوی سازمان امور عشایر ایران به منظور رفع این مشکل در نظر گرفته شد که هم اکنون در حال توزیع است و به هر خانوار عشایری مبلغ ۵۰ میلیون تومان داده می شود.
رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: با توجه به گرانی نهاده های دامی و نقدینگی پایین خانوارهای عشایری، آنها مجبور هستند نصف دام مولد خود را به فروش برسانند تا برای مابقی دام های خود در فصل سرما، خوراک دام اعم از جو یا کنسانتره خریداری کنند.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به رفع مشکلات عشایر که قشری تولید کننده گفت: تداوم فروش دام در بین عشایر ، به مرور منجر به بیکار شدن و مهاجرت آنها به حاشیه شهرها می شود که همین حاشیه نشینی مشکلات اجتماعی خاص خود را در پی دارد.
رییس اداره امور عشایر شهرستان بروجرد یادآور شد: هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.