محمد نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 31 شهریور1401

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه ۲ بروجرد گفت: ۱۱ هزار و ۱۰۱ حامی از کودکان تحت پوشش کمیته امداد اعم از ایتام و محسنین حمایت و ماهانه مبلغی را به حساب فرزندان معنوی خود واریز می کنند.

جمشید باجلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۱۰۰ کودک در لیست انتظار برای دریافت حامی قرار دارند که در صورت پیدا شدن داوطلب برای تحت حمایت قرار دادن این تعداد، آنها نیز بصورت فرزندان معنوی حامیان خود، مورد حمایت قرار می گیرند و ماهانه مبلغی برای آنها واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع یک هزار و ۵۶۹ کودک اعم از کودکانی تحت حمایت طرح ایتام و محسنین توسط خیرین، حمایت می شوند، بیان کرد: میزان و مبلغ حامیان به توان مالی آنها بستگی دارد ولی بطور میانگین می توان گفت حامیان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در ماه به حساب فرزندان معنوی خود واریز می کنند.

رییس کمیته امداد منطقه ۲ بروجرد یادآور شد: آمار کودکان تحت پوشش کمیته امداد در ایتام و محسنین، متغیر و شناور است ولی می توان گفت تعداد ورودی های این نهاد حمایتی ها بیشتر از خروجی آن است و همکاری و مساعدت خیرین و حامیان این کودکان در کمک به این نهاد حمایتی بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه دختران معمولا تا ۲۰ سالگی و پسران تا ۱۸ سالگی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، گفت: حامیان و افراد علاقه مند به داشتن فرزندان معنوی می توان برای کمک و تحت حمایت قرار دادن کودکان تحت پوشش کمیته امداد بروجرد می توانند به واحد اکرام این نهاد حمایتی واقع در خیابان مدرس مراجعه کنند. 

طرح اکرام ایتام مختص کودکانی است که پدر خود را از دست داده اند.طرح محسنین مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده اند و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست. تشخیص نیازمند بودن این خانواده ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می شود.