مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 8 مهر 1401

رییس بهزیستی بروجرد گفت: مسکن یکی از مشکلات اصلی معلولان است و تا کنون بیش از ۷۰۰ مددجوی تحت پوشش این نهاد در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ملی ثبت‌نام کرده اند.

کرم رضا پیردایه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  این تعداد از افراد تحت پوشش بهزیستی بروجرد که ثبت نام کرده اند و تعدادی از آنها توسط راه و شهرسازی مشخص و سهمیه اولیه آنها توسط سازمان بهزیستی نیز پرداخت شده و مابقی نیز در حال انجام است.

وی افزود: در مورد مددجویان تحت پوشش بهزیستی که در سامانه مسکن ملی ثبت نام می کنند، بعد از پایش و بررسی هایی که از سوی مسکن و شهرسازی انجام می شود، هزینه مورد نیاز توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود تا بتوان با این مساعدت مشکل مسکن معلولان را رفع کرد. 
رییس بهزیستی بروجرد بیان کرد: در بخش کمک بلاعوض ودیعه مسکن نیز طی یکسال اخیر وام هایی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی پرداخت شده و در همین راستا تعداد ۱۱۴ نفر با ارائه اجاره نامه هایی که داشته اند بین پنج تا بیست میلیون تومان به آنها کمک شده است.

وی یادآور شد: بیش از هفت هزار پرونده معلولیت اعم از معلولیت های شنوایی، بینایی، اعصاب و روان، ذهنی، ضایعه نخاعی و چند معلولیتی در این شهرستان به ثبت رسیده است، از مجموع معلولان تحت پوشش بهزیستی بروجرد، پنج هزار نفر به صورت ماهانه مستمری دریافت می کنند و مابقی افراد تحت پوشش، از سایر خدمات از جمله توانبخشی و هزینه های کمک تحصیلی برخوردار هستند

پیردایه بیان کرد: توانمندسازی جامعه هدف تحت پوشش یکی از اهداف مورد نظر در سازمان بهزیستی است که در همین راستا علاوه بر تسهیلات خوداشتغالی در زمینه تهیه مسکن مددجویان نیز اقداماتی همچون مسکن ملی و وام ودیعه مسکن انجام می شود.