مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 10 مهر 1401

رییس بهزیستی بروجرد گفت: امسال ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش این نهاد اختصاص یافته و تا کنون ۳۲ نفر وام ۸۰ میلیون تومانی دریافت کرده اند.

" کرم رضا پیردایه"روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال در حوزه های توانبخشی، زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته ۲۲۰ نفر به منظور دریافت وام های خوداشتغالی به بانک معرفی شده اند که به هر مددجو بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی پرداخت می شود.

وی افزود: توانمندسازی جامعه هدف تحت پوشش یکی از اهداف مورد نظر در سازمان بهزیستی است که در همین راستا تسهیلات خوداشتغالی پرداخت می‌شود.

رییس بهزیستی بروجرد بیان کرد: یکی از اقدامات بهزیستی به منظور اشتغال معلولان، پرداخت سهم بیمه کارفرمایی است به این صورت که اگر یک کارفرما فردی از جامعه هدف بهزیستی یعنی از مددجویان این نهاد حمایتی را مشغول به کار کند، سهم بیمه آن شخص را بهزیستی پرداخت می کند.

وی با اشاره به حمایت از مددجویان در تامین مسکن اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون تعداد ۷۰۰ نفر برای مسکن ملی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ، ۲۰۰ نفر تایید نهایی شده است. و پرونده های سایر افراد ثبت نام شده نیز در دست بررسی قرار دارد . 

رییس بهزیستی بروجرد ادامه داد: هفت هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان تحت حمایت این نهاد قرار دارند که از این تعداد بیش از پنج هزار نفر مستمری دریافت می کنند و مابقی از خدمات توانبخشی بهره مند هستند.

پیردایه یادآور شد: همه معلولان تحت پوشش با توجه به نوع نیازمندی که دارند از لوازم کمک توانبخشی از جمله ویلچر، سمعک، تشک مواج، واکر،  باطری سمعک و دیگر لوازم مورد نیاز معلولان بهره مند هستند.