محمد نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 12 مهر 1401

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد گفت: چهار روستای ونایی، آق قلاق، دهکرد و کوشکی به عنوان روستاهای منطقه نمونه گردشگری روستایی در شهرستان بروجرد است که قابلیت سرمایه گذاری برای جذب گردشگر را دارد.

حجت اله یارمحمدی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روستاها در یک محور به عنوان منطقه نمونه گردشگری مجوز مرتبط را دارند در کنار زیرساخت های گردشگری که در این مناطق وجود دارد باید تاسیسات گردشگری هم ایجاد تا شرایط اسکان و اقامت گردشگر در این مناطق فراهم شود.

وی افزود: زیرساخت های گردشگری بنا بر شرایط طبیعی و وجود آثار تاریخی شاخص به عنوان منطقه هدف گردشگری مشخص می شوند اما خدمات گردشگری بر عهده دستگاه های دولتی نیست سرمایه گذار متقاضی می تواند با در نظر گرفتن منطقه گردشگری مورد نظر سرمایه گذاری کند و بعنوان یک منبع درامد و توسعه گردشگری از نظر اقتصادی باعث پویایی و رشد در آن مناطق شود.

یارمحمدی بیان کرد: در حوزه گردشگری روستایی در شهرستان بروجرد باید یادآور شد که بروجرد از دیرباز در یک دشت حاصلخیز قرار داشته است که پیرامون آن روستاهای پرتعدادی وجود دارد که در گذشته از آب کافی برخوردار بوده اند و شرایط اسکان را داشته اند و امروزه نیز از زیرساخت های مطلوبی از نظر گردشگری برخوردار هستند.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد اضافه کرد: شاخص ترین روستای هدف گردشگری در بروجرد ونایی است که به لحاظ جمعیتی به شهر تبدیل شده است اما همچنان ساختار روستایی را دارد و از نظر گردشگری مورد توجه گردشگران قرار دارد.

وی با بیان اینکه منطقه ونایی بروجرد به لحاظ دارا بودن محصولات خوب کشاورزی و اقداماتی که در فرآوری این محصولات به خصوص خیار شور دارد، علاوه بر ارائه خدمات گردشگری، آمار بیکاری این منطقه در مقایسه با سرانه بیکاری شهرستان کمتر است.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد ادامه داد: گردشگری یک موضوع فرابخشی است و همه نهادها مانند شهرداری، میراث فرهنگی و حمل و نقل باید خوب به وظیفه خود عمل کنند تا تاثیر آن در جذب گردشگر به خوبی نمایان شود.

در روزشمار روزهای هفته گردشگری  که از پنجم تا یازدهم مهر ماه است و امروز ۱۱ مهرماه به نام «طبیعت‌گردی و گردشگری روستایی» نامگذاری شده است.