مجیدرضا نوروزی ، مدیرمسئول و خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،  13 مهر 1401

حجت الاسلام تاتلاری، تحریم دبیر ستاد امر به معروف از سوی کانادا در حمایت از اغتشاشات اخیر کشورمان را محکوم کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ کانادا در حمایت از اغتشاشات اخیر ایران، لیست جدیدی از تحریم مقامات کشورمان را منتشر کرد که نام دکتر هاشمی‌گلپایگانی نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود تاتلاری، سرپرست معاونت مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به اقدام اخیر دولت نسل کش کانادا موضع گیری کرد.
وی گفت: دیروز ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا از تحریم‌های جدید این کشور علیه مقامات ایرانی خبر داد و در توییتی نوشت: ۹ نهاد و ۲۵ فرد از جمله مقامات ارشد ایرانی و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف تحریم‌های کانادا قرار گرفته‌‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین تاتلاری اضافه کرد: پس از بررسی لیست منتشر شده، متوجه شدیم که نام دکتر سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در میان تحریم شوندگان است.
وی یادآور شد: البته این نخستین موضع گیری کانادا نسبت به اغتشاشات اخیر نیست، بلکه پیش تر نیز جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در اظهاراتی مداخله جویانه در امور داخلی کشور عزیزمان گفته بوده «خطاب به زنان ایرانی که در حال اعتراض هستید و کسانی که از شما پشتیبانی می‌کنند می‌گویم که ما در کنار شما هستیم.»
سرپرست معاونت مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تأکید کرد: کانادا در حالی نگران حقوق بانوان ایرانی شده که در سال 2015 نتایج برخی تحقیقات نشان داد مدارس تحت کنترل کلیساهای این کشور علیه کودکان بومی مرتکب نسل‌کشی فرهنگی گسترده شده‌ و طی یک قرن دست کم 150 هزار کودک بومی از خانواده‌های خود به اجبار جدا شده‌اند.
وی با بیان این‌که بیگانگان از هیچ تلاشی برای نابودی ایران اسلامی دریغ نمی‌کنند، بیان داشت: حضور و تلاش عوامل دشمن در اغتشاشات اخیر کاملاً مشهود است و وزارت اطلاعات نیز در بیانیه‌ی از دستگیر 9 تبعه بیگانه خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین تاتلاری یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح فرمودند: «در دنیا خیلی اغتشاشات به وجود می‌آید؛ خب شما نگاه کنید در اروپا، در فرانسه، هر چند وقت یک بار یک اغتشاش مفصّل در خیابانهای پاریس به راه می‌افتد؛ من سؤال میکنم که آیا سابقه دارد رئیس‌جمهور آمریکا و مجلس نمایندگان آمریکا از اغتشاشگران حمایت بکنند؟»