مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 17 مهر 1401

مدیر کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: کتابخانه شهید ساکی روستای دینارآباد بروجرد علاوه بر این روستا با حدود سه هزار جلد کتاب روستاهای مجاور را نیز پوشش می دهد.

داوود پهلوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتابخانه شهید ساکی روستای دینارآباد بروجرد به عنوان یک مجموعه فرهنگی حدود ۲۰ روستا در دشت سیلاخور  را پوشش می دهد و ساکنان محلی نیازی به طی کردن مسافت های طولانی تا رسیدن به کتابخانه های شهری را ندارند.

وی افزود: کتابخانه شهید ساکی روستای دیناراباد بروجرد اولین کتابخانه روستایی در این شهرستان است که با توجه به نیاز و علاقمندی ساکنان محلی راه اندازی شده و در همین مدت زمان اندکی که از راه اندازی و افتتاح آن می گذرد، مورد استقبال اهالی روستاهای مجاور این کتابخانه واقع شده و به خصوص دانش آموزان مراجعه خوبی به کتابخانه داشته اند.

مسوول اولین کتابخانه روستایی دینارآباد بروجرد با اشاره به استقبال خوب اهالی روستا از کتابخانه بیان کرد: هم اکنون ثبت اطلاعات عضویت افراد در کتابخانه به صورت دستی صورت می گیرد حدود ۵۰۰ نفر شامل دانش آموز در رده سنی کودک و نوجوان و افراد جوان و میان سال عضو این کتابخانه هستند.

سعیده هراتی افزود: کودکان و دانش آموزان بیشترین افراد مراجعه کننده به کتابخانه هستند بطوری که قفسه کتاب های مربوط به کودکان همیشه خالی است و به محض برگرداندن کتاب مجدد از سوی کودکانی دیگر به امانت گرفته می شود.

وی اضافه کرد: استقبال کودکان و دانش اموزان از کتابخانه به گونه ای است که به محض بازگشت از مدرسه قبل از رفتن به خانه به کتابخانه مراجعه می کنند و از فضای کتابخانه چه به صورت خواندن کتاب قصه، نقاشی و یا شعر خوانی استفاده می کنند.

هراتی یادآور شد: با توجه به استقبال کودکان و دانش آموزان همزمان با هفته کودک، مدت زمان بیشتری از موعد کاری خود که ساعت ۱۲ است در کتابخانه حضور دارد تا پاسخگوی دانش آموزانی باشد که از سر راه بازگشت مدرسه به منزل  ابتدا سری به کتابخانه روستا می زنند.

روستای دینارآباد بروجرد و روستا های مجاور، حدود یک ساعت و نیم با شهر فاصله دارند که افتتاح کتابخانه روستا، فرصتی برای دسترسی آنها به کتاب و مطالعه را فراهم کرده است.