محمد نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 18 مهر 1401

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد گفت: ۲۸۰ هکتار بافت تاریخی منسجم و در هم تنیده ای که در مرکز شهر بروجرد قرار دارد ظرفیت و زیر ساخت مناسبی برای توسعه گردشگری این شهر است.

حجت اله یارمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بافت تاریخی منسجم و خانه های تاریخی فاخر بروجرد، نشان دهنده قدمت زندگی شهرنشینی در این منطقه است، علاوه بر مسجد امام خمینی (ره)، مسجد جامع و خانه های تاریخی فاخری در این شهر وجود دارد که از این میان می توان به خانه تاریخی آیت الله بروجردی اشاره کرد که ثبت ملی شده است.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد از بناهای تاریخی این شهر که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند در محدوده همین ۲۸۰ هکتار بافت تاریخی شهر قرار دارد.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد بیان کرد: از مسجد جامع که قدیمی ترین مسجد تاریخی غرب ایران است تا خانه های تاریخی، مسجد امام خمینی(ره)، بقاع متبرکه، بازار قدیمی و سایر عناصری که دارای ارزش تاریخی هستند، در محدوده بافت تاریخی منسجم شهر قرار دارند.

یارمحمدی یادآور شد: بروجرد شهری با ریشه های عمیق و کهن در تاریخ است که مجموع آثار تاریخی منسجم و بناهای تاریخی ارزشمند دیگری که در محدوده باغات و یا روستاهای آن وجود دارد بیانگر قدمت شهرستان و نشان دهنده ظرفیت گردشگری آن است.