مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 18 مهر 1401

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: یک هزار و ۳۰۰ قنات در بروجرد وجود دارد، که بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای احیا و مرمت حدود ۲۰۰ رشته قنات اصلی و مهم بروجرد نیاز است.

"جواد گودرزی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مشکلات درحوزه آب و خاک بروجرد نبود اعتبار ملی برای احیا قنات‌های این شهرستان است.
وی افزود: مهمترین چالش و مشکل موجود در جهاد کشاورزی بروجرد در اجرای طرح‌های آبیاری قطره ای و بارانی نبود حق آبه است.
وی بیان کرد: اجرای طرح‌های سیستم آبیاری نوین مستلزم حق آبه است که اکنون موجب شده بیش از یکهزار هکتار از طرح‌ها راکد بماند.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال انواع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
گودرزی ادامه داد: کشاورزان شهرستان بروجرد با ۶۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی سالانه ۳۶۰ هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کنند.
وی با اشاره به فعالیت ۳۵ هزار تن از جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی و باغبانی یادآور شد: این تعداد در ۲۳۲ روستای سه بخش مرکزی، شیروان و اشترینان بروجرد فعالیت دارند.
مدیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت: سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال انواع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.