مجیدرضا نوروزی ، مدیرمسئول و خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،  21 مهر 1401

سرپرست سازمان پسماند شهرداری بروجرد گفت: سیستم روپوش سطل‌های زباله که همانند یک روپوش بر روی مخازن زباله قرار می‌گیرد، در سطح معابر شهر بروجرد اجرا شد.

شهاب شعبان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سیستم هم اکنون به صورت پایلوت در برخی مناطق پر تردد شهر اجرا شده است و در مراحل بعدی در مرکز شهر بر روی  سطل های زباله شهری نصب خواهد شد.
وی در خصوص مزایای این سیستم افزود: این روپوش سطل زباله ضمن اینکه از پخش شدن زباله در معابر شهری جلوگیری میکند مانع از دسترسی و کنکاش زباله گردها در سطل های زباله می شود. 
سرپرست سازمان پسماند شهرداری بروجرد با بیان اینکه این سیستم محافظ امکان جابجایی نداشته و ثابت است، اضافه کرد: نصب ۲ دهانه شوتینگ بر روی این روپوش امکان تخلیه زباله رو برای شهروندان هم از طرف خیابان هم از طرف پیاده رو میسر می‌ کند که ضمن زیبایی منظر شهری باعث حفظ بهداشت عمومی می شود.
شعبان یادآور شد: روزانه حدود ۲۴۰ تن زباله در شهرستان بروجرد تولید می شود که با فرهنگ سازی و آموزش می توان این میزان تولید زباله را کاهش داد.
وی یادآور شد: در مناسبت های مختلف میزان تولید زباله که بیشتر به صورت انواع مختلف ظروف یکبار مصرف است تا پنج برابر هم می رسد، میزان استفاده از ظروف یکبار مصرف به خصوص در دوران شیوع کرونا در مقایسه با قبل رو به افزایش گذاشته است. 
شعبان با تاکید بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی در بخش تولید زباله از نگاه زیست محیطی و مدیریت پسماند اضافه کرد: میزان تولید زباله در حومه شهر بسیار بالا است بطوری که سرانه هر نفر باید ۸۰۰ گرم باشد که در حومه شهر بروجرد به ۱.۵ کیلوگرم هم می رسد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری بروجرد یادآور شد: هم اکنون در مجموع بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ سطل زباله در نقاط مختلف شهر بروجرد وجود دارد.​​​​​​​