مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 24 مهر 1401

رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد گفت: بروجرد با دارا بودن ۲۷۱ هکتار بافت فرسوده از جمله شهرهای مورد هدف در برنامه های بازآفرینی شهری به شمار می‌رود که احیای این بافت ها در حال انجام است.

احمد پارسا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای احیای بافت های فرسوده در بروجرد که بیشتر در مرکز شهر واقع شده که سه طرح تعریف شده است و یک طرح پایان یافته و یک طرح دیگر نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

وی بیان کرد: بافت فرسوده شهر بروجرد با بافت تاریخی تداخل دارد بعبارتی در این شهر بافت فرسوده و بافت تاریخی روی هم قرار دارند که میراث فرهنگی در این حوزه متولی اصلی است و راه و شهرسازی نیز در طرح های بازآفرینی شهری در این بخش مشارکت دارد.

رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد یادآور شد: بافت های فرسوده بروجرد بیشتر در مرکز شهر و در خیابان های صفا،‌ بحرالعلوم، آزادی، جعفری، شریعتی، شهدا و حافظ واقع شده اند.

بنا بر گفته حجت اله یارمحمدی رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد شهرستان بروجرد در کشور در شمار شهرهایی قرار دارد که دارای بیشترین بافت های فرسوده هستند و نکته قابل توجه در برنامه های بازآفرینی این است که ساخت و ساز در مجاورت بافت های تاریخی ضوابط و دستورالعمل هایی دارد که باید این ضوابط مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: از جمله این ضوابط این است که حداکثر ارتفاع سازی در این مناطق باید رعایت شود و فراتر از آن نباید صورت گیرد.