مجیدرضا نوروزی ، مدیرمسئول و خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،  24 مهر 1401

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، خواستار رفع خلأهای قانونی این دو فریضه الهی از سوی مجلس شورای اسلامی شد و تصریح کرد: امیدواریم این مجلس با همت و درایت پیگیر اصلاح قوانین امر به معروف و نهی از منکر باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ آیت‌الله کاظم صدیقی در نشست با نمایندگان۲۱ استان از ۸ فراکسیون مجلس شورای اسلامی؛ که در ستاد امر به معروف برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر را عاملی برای نزول نصرت الهی دانست.

وی افزود: همچنین براساس آیات قرآن کریم، اقامه نماز، تأمین نیاز نیازمندان کشور از نظر اقتصادی، امر به معروف و نهی از منکر چهار رکن برای نزول نصرت الهی هستند و اگر این یاری شامل افراد شود، هرگز درمانده نمی‌شوند.

آیت‌الله صدیقی با یادآوری این نکته که در اصل ۸ قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر بیان شده است، خاطرنشان ساخت: متأسفانه دولت‌ها و مجلس‌ها طی سال‌های پس از انقلاب، اقدامات خاصی برای اجرای این اصل انجام ندادند تا این‌که با همت آیت‌الله جنتی و نمایندگان انقلابی نسبت به این طرح اقداماتی آغاز شد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ادامه سخنان خود، خواستار رفع خلأهای قانونی امر به معروف و نهی از منکر از سوی مجلس شورای اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که مجلس در تبدیل طرح امر به معروف و نهی از منکر به قانون، نقش اساسی و پیشگامی داشت، درخواست داریم که در نظارت بر اجرای آن و رفع خلأها نیز یاور ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشد.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب از مجلس کنونی به عنوان مجلس انقلابی یاد کرده‌اند، امیدواریم این مجلس با همت و درایت پیگیر اصلاح قوانین امر به معروف و نهی از منکر باشد تا همه بتوانیم زیر این پرچم جمع شده و احکام نورانی اسلام را اجرا کنیم.