مجیدرضا نوروزی ، مدیرمسئول و خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،  24 مهر 1401

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: مشارکت اولیا در امورات مدارس نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان دارد و انجمن اولیا و مربیان باید در تعلیم و تبیین نقش‌های تربیتی خانه و مدرسه اهتمام بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایرنا، نریمان سبحانی نیا روز یکشنبه به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان درجمع خبرنگاران با اشاره به شعار هفته پیوند اولیا و مربیان افزود: همبستگی ملی، انجمن اولیا و مربیان پویا و مشارکت هدفمند اولیا می تواند در شناسایی استعدادها و هدایت تحصیلی دانش آموزان نقش تاثیر گذاری داشته باشد.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان، در گرو هماهنگی و کوشش دو طرفه خانه و مدرسه است. 
سبحانی نیا بیان کرد: چنانچه پدر و مادری مسوولیت آموزش و پرورش تربیت فرزند خود را  به مدرسه واگذار کنند و از نیازهای تربیتی فرزند خویش که برآوردن آن، تنها به دست خانواده است، بی خبر بمانند، نمی توانند امیدوار باشند که فرزندشان هیچ گونه کمبود یا مشکلی نخواهد داشت.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد ضمن اشاره به سند تحول بنیادین ادامه داد: سند تحول بنیادین پیرامون تقویت بنیان خانواده و کمک به افزایش سطح توانایی ها و مهارت های خانواده در ایفای نقش تربیتی متناسب با اقتضائات جامعه اسلامی کار ساز است.
وی یادآور شد: خانه و مدرسه زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که هر یک شناخت تربیتی کافی داشته باشند و نقش تربیتی خاص خود را با بصیرت ایفا کنند.
مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: انجمن اولیا و مربیان که درجهت رشد و آگاهی پدران و مادران و دست اندرکاران تعلیم وتربیت در مدارس گام بر می دارد، باید در تعلیم و تبیین نقش های تربیتی خانه و مدرسه اهتمام ورزد.
وی مجموع دانش آموزان بروجرد را ۶۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: ارتباط تنگاتنگ اولیا با مربیان زمینه ساز حل مشکلات اموزشی، تربیتی حتی فضای فیزیکی مدارس است.