محمد نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 24مهر 1401

رییس کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: کتابخانه تخصصی ویژه نابینایان این شهرستان دارای ۶ هزار و ۷۵۰ عنوان کتاب صوتی و ۳۰۵ جلد کتاب با خط بریل است که علاوه بر لرستان به روشندلانی از استان های همجوار هم ارائه خدمات دارد.

داوود پهلوان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتابخانه ویژه نابینایان بروجرد بخشی تخصصی از کتابخانه علامه شهیدی است که در شمار یکی از مجهزترین مراکز ویژه نابینایان در کشور است، این کتابخانه از نظر فضا و تجهیزات، مناسب با وضعیت نابینایان و کم بینایان طراحی شد.

وی با بیان اینکه کتابخانه تمامی شهرهای همجوار را پوشش می دهد و علاقه مندانی از نقاط مختلف استان امکان استفاده از این مرکز را دارند، اظهار داشت: طی یکسال اخیر حدود ۵۰ هزار فایل کتاب صوتی به صورت لوح فشرده از این کتابخانه برای روشندلانی از لرستان و استان های همجوار ارسال شده است.

رییس کتابخانه‌های عمومی بروجرد بیان کرد: امانت کتاب در کتابخانه ویژه نابینایان بروجرد به ۲ صورت امانت کتاب های بریل که با مراجعه روشندل به کتابخانه صورت می گیرد و امانت کتاب های صوتی بصورت لوح های فشرده است که به صورت مجازی هم انجام می شود.

پهلوان اضافه کرد: امکان ارسال کتاب های کتابخانه ویژه نابینایان بروجرد به صورت لوح های فشرده به سایر شهرها وجود دارد و این اقدام هم اکنون برای متقاضیان سایر شهرهای لرستان و استان های همجوار انجام می شود.

وی یادآورشد: روشندلان علاوه بر امانت کتاب از کتابخانه ویژه نابینایان بروجرد در صورت تمایل می توانند از کلاس های آموزشی و فرهنگی این مرکز علمی و فرهنگی بهره مند شوند و با توجه به اینکه روشندلان افرادی هنرمند و علاقمند به مطالعه و یادگیری هستند در بسیاری مواقع چنانچه هنری داشته باشند علاقمند به یاددادن آن به دیگران هستند.

۱۳ کتابخانه ویژه نابینایان در کشور وجود دارد و کتابخانه نابینایان بروجرد از سال ۹۳ شروع به فعالیت کرده است.