مجیدرضا نوروزی ، مدیرمسئول و خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،  28 مهر 1401

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: کمبود آنتی بیوتیک به طور جدی از سوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حال پیگیری است که به زودی نیاز شهرستان بروجرد تامین و توزیع می‌شود.

دکتر محمد رضا امانتچی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیگیری و مکاتبات لازم برای رفع این مشکل بطور مستمر در حال انجام است تا این کمبود مرتفع شود و با توجه به تقاضای بالا برای شربت های آنتی بیوتیک رفع این مشکل در دست اقدام است.

وی با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک از هر اقدام دیگری مهم‌تر و ضروری تر است تا چرخه انتقال انواع ویروس ها کاهش یابد، در حالی که مشاهده می شود مردم آن گونه که باید موازین بهداشتی را رعایت نمی کنند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان بروجرد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با انتقاد از کاهش و عدم استفاده از ماسک در مدارس گفت: عدم رعایت استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند منجر به شیوع انواع ویروس‌ها و سرماخوردگی در مدارس شود.

مژگان نوابی با تاکید بر اینکه همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و بخصوص در مدارس ضروری است، بیان کرد: در شرایط فعلی و همزمان با بازگشایی مدارس، علاوه بر ویروس کرونا، خطر سایر ویروس های اعم از انواع انفلوانزا و انواع سرماخوردگی ها وجود دارد که متاسفانه در چنین شرایطی برخلاف ۲ سال اخیر استفاده از ماسک جدی گرفته نمی شود.