مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،28 مهر 1401

رییس اداره تعاون روستایی بروجرد گفت: از ابتدای امسال تا کنون مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار توسط شرکت تعاونی شیروان بروجرد از محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی لرستان به منظور توانمندسازی و اشتغال زنان روستایی در بروجرد هزینه شده است.

محمدحسن نوابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت تعاونی روستایی زنان شیروان بروجرد در راستای توانمندسازی و اشتغالزایی زنان روستا فعالیت می کند که این شرکت از ابتدای امسال تا کنون مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار گرفته و این میزان اعتبار براساس نیاز اعضای این شرکت تعاونی تقسیم و برای خریده نهاده کشاورزی، اشتغال خانگی، توسعه صنایع تبدیلی و توسعه مشاغلی همچون فعالیت در حوزه صنایع دستی و کارگاه های خیاطی صرف شده است.

وی افزود: شرکت تعاونی روستایی زنان شیروان بروجرد از منابع مختلفی شامل تسهیلات جهاد کشاورزی در بخش صندوق های خرد تعاون روستایی، تسهیلاتی از طریق منابع مالی خود شرکت و تسهیلات از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان در راستای توانمند سازی زنان روستایی فعالیت دارد.

رییس اداره تعاون روستایی بروجرد بیان کرد: شرکت تعاونی زنان شیروان بروجرد چندین روستا را تحت پوشش خود دارد و اکنون بیش از ۱۳۰ نفر عضو دارد و بیش از ۱۸۴ میلیون ریال سرمایه اولیه این شرکت بوده که اکنون این میزان سرمایه افزایش یافته است.

نوابی با بیان اینکه این شرکت تعاونی در سال ۹۸ نمونه کشوری انتخاب شده است، اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۱ با توجه به امتیازات خوبی که دارد برای برگزیده شدن نامزد شده این شرکت در بخش تهیه و توزیع کالای تنظیم بازار ۱۰ تن کالا امسال جذب و در فروشگاه شرکت تعاونی زنان شیروان بروجرد توزیع کرده است.

وی افزود: این شرکت تعاونی در بخش هایی همچون خرید و فروش کالاهای کشاورزی مازارد بر نیاز کشاورزان از جمله لبنیات، تخم مرغ و سایر اقلامی که زنان روستایی در تولید آن نقش دارند اقدام می کند که مجموعه این اقدامات در راستای درامد زایی و توانمند سازی زنان روستایی است.

رییس اداره تعاون روستایی بروجرد با بیان اینکه یکی از اقدامات این شرکت برگزاری کلاس های آموزشی است گفت: در ۲ سال گذشته بین شرکت تعاونی روستایی زنان شیروان بروجرد با نمایندگی UNDP (توسعه سازمان ملل) تفاهم نامه هایی منعقد شده است و در نتیجه این همکاری ها بالغ بر ۶ میلیارد تومان اعتبار اخذ شد و در بخش توانمند سازی و اشتغال زنان روستایی ، صرف شده است.

نوابی افزود: با این  اعتبارات ۴۵۰ کارگاه مشاغل خانگی در روستاهای بروجرد، ازنا و الیگودرز ایجاد شد که در ادامه اقدامات ۲ سال اخیر این شرکت در سال جاری نیز کلاس های آموزشی و کارگاه های مختص تولید محصل و بسته بندی محصولات از جمله میوه های خشک و لبنیات و گردشگری روستایی داشته است.