محمد نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 30 مهر 1401

رییس اداه صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: یک میلیارد و ۴۸۴ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار کالا شامل صنایع فلزی و غیرفلزی، اقلام دارویی، ظروف تفلون، میخ آهنی و سوزن دوخت از این شهرستان صادر شد.

محمد اصل مرزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در۶ ماهه نخست امسال پنج هزارو ۲۵۰ مورد بازرسی و نظارت از اصناف این شهرستان انجام و ۴۸۷ واحد متخلف شناسایی شد.
وی اظهار داشت: پرونده واحدهای متخلف به دلیل عدم درج قیمت، گران‌فروشی، احتکار، عدم صدور فاکتور به ارزش ۳۹۵ میلیارد و ۳۸۹ میلیون ریال به مراجع قضایی ارجاع شده است.
اصل مرزی بیان کرد: بازرسی‌های انجام شده در قالب ۱۱۱ گشت مشترک انجام و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.
رییس اداره صمت بروجرد اضافه کرد: همچنین از ۱۷۵ مورد بازرسی از واحدهای خبازی ۲۳ پرونده تخلفاتی عدم رعایت ساعات پخت و کم فروشی و سایر تخلفات تشکیل شده است.
وی ادامه داد: در سامانه ستاد خبری ۱۲۴ در طول شش ماهه نخست سال تعداد ۴۹۰ مورد شکایت دریافت شده که از این تعداد ۳۱۳ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلفاتی گردیده است.
شهرستان بروجرد با دارا بودن بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی در مجموع ۳۴ درصد صنعت استان لرستان را به خود اختصاص داده است از تعداد ۶۱۵ واحد صنعتی تعداد ۲۶۴ واحد غیر فعال و نیمه فعال تعداد ۳۵۱ فعال است.