مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،1 آبان 1401

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: توجه به شاخصه‌های استانداردهای ملی و داخلی تضمین کننده سلامت و ایمنی در جامعه است.

به گزارش ایرنا، مجید منعمی روز یکشنبه در دیدار کارکنان اداره استاندارد بروجرد در دفتر فرماندار افزود: توجه مستمر به استانداردهای داخلی و ملی در حوزه های مختلف و بررسی و رسیدگی به اموری که ملزم به رعایت استاندارد هستند، در طول سال با هدف ارتقا ایمنی باید صورت گیرد.
وی استاندارد را یکی از شاخصه ها و مولفه های رقابت در بازار های دنیا عنوان کرد و اظهار داشت: رعایت الزامات جهانی استاندارد و توجه‌ به این‌ مسئله توسط تولیدکنندگان ضرورت دارد.
منعمی بیان کرد: رعایت استاندارد جهانی،‌ منطقه ای و داخلی کشور، سه مولفه ای است که باید به منظور فروش و صادرات محصولات مدنظر واحدهای تولیدی قرار گیرد.
فرماندار بروجرد تاکید کرد: رعایت الزامات استاندارد و نظارت های مستمر در مقوله های سلامت جسمی و روحی شهروندان در حوزه های مختلف به ویژه آسانسورهای مسکونی و اداری در حال ساخت  ضروری است.
رییس اداره استاندارد بروجرد گفت: در سال جاری ۵۱۱ مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی و همچنین ۵۸ بازرسی از تجهیزات تفریحی این شهرستان انجام شده است.

ندا مقدم حسینی افزود: یک هزارو ۳۹۳ مورد ن بازرسی از مراکز عرضه و توزیع در سطح شهرستان نیز صورت گرفته که در این خصوص اقداماتی از قبیل اخطار، توقیف و جمع آوری نیز انجام گرفته است.
وی در خصوص نظارت بر اجرای فعالیت آسانسورها ادامه داد: ۱۶۵ گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در ۶ ماهه اول سال جاری در شهرستان صادر گردیده که در این راستا ۱۱ مورد آسانسور بدلیل فقدان تاییدیه ایمنی پلمب شد.
رییس اداره استاندارد بروجرد گفت: با توجه به سیاست های اجرایی و رویکرد جدید سازمان ملی استاندارد ایران در مبحث استانداردسازی خدمات در سال جاری که مبتنی بر سند تحول دولت مردمی است، بدین منظور از مرکز سالمندان بروجرد بازدید بعمل آمد و در ادامه این طرح بازرسی از مدارس، هتل ها، رستوران ها در دستور کار قرار دارد.