محمد نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 1 آبان 1401

رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: مشکل دسترسی عشایر شهرستان به آب آشامیدنی بهداشتی و سالم از طریق راه اندازی خطوط انتقال آب از ۲ کانون چشمه آب مرتفع و هم اکنون عشایر این منطقه از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

نوراله مصطفی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همکاری امور عشایر و آبفای بروجرد آبرسانی به کانون عشایری گردکانه آبسرده بروجرد با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیون تومان انجام شد.

وی بیان کرد: بعد از اعلام مشکل آب شرب برخی مناطق عشایری و پس از بازدید میدانی مدیریت آبفای بروجرد از مناطق عشایری این موافقت حاصل شد تا در ۲ کانون از چشمه های آب در مناطق عشایری خط انتقال انجام شود.

رییس اداره امور عشایر بروجرد افزود: این اقدام در راستای بهسازی و بهداشتی کردن کانون های آب برای عشایر انجام شده است تا علاوه بر رفاه حال آنها  از شیوع برخی بیماری های مشترک انسان و دام هم پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب اولویت جامعه عشایری است، اضافه کرد: رفع این مشکل همکاری دستگاه های متولی مختلف، قرارگاه های سازندگی و بسیج سازندگی را می طلبد تا با همکاری آنها مشکلات مرتبط با تامین آب عشایر از طریق ایجاد خط انتقال آب مرتفع شود که اکنون بخشی از این مشکل با همکاری آبفای بروجرد حل شده است.

رییس اداره امور عشایر بروجرد یادآور شد: هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.