مجیدرضا نوروزی ، مدیرمسئول و خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،  3 آبان 1401

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ آیت‌الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مجلس خبرگان رهبری که در محل ستاد حضور پیدا کرده بودند با دکتر سیدمحمدصالح‌هاشمی‌گلپایگانی، دبیر این ستاد دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار آیت‌الله شاهرودی ضمن تشریح وضعیت کشور، پنج طرح در خصوص مسائل فرهنگی به دبیر ستاد ارائه کردند و خواستار پیگیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در این خصوص شد که دکتر‌ هاشمی‌گلپایگانی نیز قول مساعد برای پیگیری این مطالبه داد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از وضعیت فعلی فرهنگی جامعه، تصریح کرد: ما انتظار داشتیم دولت‌ها طرح حجاب را دنبال کنند، ولی دولت‌ها نیز این کار را وظیفه حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید می‌دانند. در حالی که دولت چندین نهاد فرهنگی دارد.

ایشان از تهیه طرح‌های فرهنگی برای حل معضلات جامعه خبر داد و عنوان کرد: برخی از مهمترین عناوین این طرح‌ها شامل برگزاری کلاس‌های پیش از ازدواج، تشریح حجاب اسلامی، راهکارهای جلوگیری از طلاق و... می‌شود.

آیت‌الله شاهرودی یکی از معضلات کنونی جامعه را انتقال فرهنگ غرب از طریق متن آموزش زبان خارجی دانست و یادآور شد: یکی از طرح‌هایی که آماده و به وزارت آموزش و پرورش ارائه دادیم درباره همین مسأله بود که متأسفانه هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته است.

در این جلسه دکتر ‌هاشمی‌گلپایگانی حیطه امر به معروف و نهی از منکر را تمام مسائل جامعه دانست و عنوان کرد: حجاب و عفاف یکی از حوزه‌های این فریضتین است که در حال حاضر به خاطر برنامه ریزی و هجمه دشمن باید برای این مسائل طرح و برنامه داشت.

وی ضمن بیان پرهزینه و أثر نداشتن برخورد قهری و جرم انگاری حقوقی با پدیده بدحجابی یادآور شد: مهم ترین گام تعیین تکلیف و تصویب قوانین به روز و کار آمد توسط مجلس شواری اسلامی است.

دکتر‌ هاشمی‌گلپایگانی همچنین خواستار کمک جامعه حوزوی و دانشگاهی برای تبیین و تشریح طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور شد.

گفتنی است آیت‌الله شاهرودی سپس؛ طی تماسی از هجمه‌ رسانه‌ای و نامه‌های بعضی از افراد اظهار ناراحتی شدید نمودند.