مجیدرضا نوروزی ، مدیرمسئول و خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،  4 آبان 1401

معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: آگاه سازی، بصیرت افزایی و ارتقای دانش پدافند غیرعامل نوجوانان و جوانان و به خصوص دانش آموزان نسبت به تهدیدهای جنگ نرم دشمن ضروری است.

به گزارش ایرنا، نریمان سبحانی نیا روز سه شنبه در جلسه کمیته پدافند غیرعامل که در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد، اظهار داشت: افزایش سواد پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش به ویژه در سطح مدارس ضروری است.
وی افزایش آگاهی دانش آموزان نسبت به تهدیدهای جنگ نرم را اولویت استراتژی پدافند غیرعامل دانست.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اصلی ترین بسترهای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی است، افزود: آموزش پدافند غیر عامل فرصت مناسبی است تا دانش آموزان با اهداف و فرهنگ پدافند غیرعامل بیشتر آشنا شوند.
سبحانی نیا تصریح کرد: پیش گیری از بحران بهترین راه حل ممکن است و با برنامه ریزی دقیق می توان بحران ها را کنترل نمود و آنها را به فرصت تبدیل کرد.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: در هفته نکوداشت پدافند عامل ۳۰ برنامه در مدارس شهر و روستا های این شهرستان اجرا می شود.
سبحانی نیا، تشکیل کمیته پدافند غیر عامل در آموزشگاه، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و آموزشی در بین دانش آموزان و همکاران فرهنگی در رشته های مختلف مانند طراحی، نقاشی، خوشنویسی، مقاله نویسی، نشریه، تراکت، لوگو، بروشور، وبلاگ نویسی و برگزاری نخستین نمایشگاه پدافند غیر عامل در استان لرستان و دست ساخته های دانش آموزان را از مهمترین برنامه ها عنوان کرد.
شهرستان بروجرد دارای ۶۰ هزار دانش آموز و سه هزارو ۵۰۰ نیروی فرهنگی است.