مجیدرضا نوروزی ، مدیرمسئول و خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،  4 آبان 1401

رییس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: امسال ۱۸ میلیارد تومان برای کف‌سازی، بهسازی و نرده های محافظ کنار دریاچه فدک بروجرد هزینه شده است.

" محمد پاپی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال یک میلیارد تومان در قالب مساحت ۲۵هزار متر مکعب با ارتفاع یک متر لایروبری شده و امسال نیز کار لایروبی این دریاچه در همین وسعت با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده است.
وی اظهار داشت: به منظور توسعه دریاچه فدک با کشاورزان رایزنی شده تا جاده سلامت در بخشی از دریاچه ایجاد شود.
وی ادامه داد: تاکنون ۴۰ درصد کار انجام شده و تلاش می شود با بهره برداری از ان تا اواسط سال اینده دریاچه و باغ فدک به عنوان یکی از قطب های گرپدشگری استان لرستان تبدیل شود.
رییس شورای اسلامی شهر بروجرد بیان کرد: دریاچه باغ فدک دارای چهار دریاچه  است و در صورتی که هر چهار دریاچه ابگیری شود بزرگترین دریاچه غرب کشور خواهد بود.

بوستان فدک بزرگ‌ترین پارک شهری در بروجرد است که در چند فاز متعدد ساخته‌ شده و فازهای سوم و چهارم آن در دست احداث است.

در این بوستان چهار دریاچه متصل به یکدیگر احداث‌شده که از آب رود گل رود تغذیه می‌شوند، دریاچه پارک فدک بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی در غرب ایران است.

بخش‌ها و امکانات مجموعه فدک شامل باغ پرندگان بروجرد، دریاچه‌های شماره یک، ۲ و سه، امکانات قایقرانی، شهربازی کودکان، پیست دوچرخه‌سواری، پیست اتومبیل‌رانی کودکان، آلاچیق است که زیبایی چشم‌نوازی دارد.

باغ فدک یکی از تفرجگاه‌های بروجرد است که طی چند سال اخیر شهرت زیادی بین مسافران کسب کرده است، مجموعه‌ای که با دریاچه‌های مصنوعی و باغ پرندگانش شناخته می‌شود.