مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،4 آبان 1401

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تسریع در ساخت و بهره برداری از سد آبسرده بروجرد ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، فاطمه مقصودی روز چهارشنبه در جشن روز مزرعه در روستای قلعه نو حکیم بروجرد افزود: این اعتبار از محل ماده ۵۶ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان، ۳۰ میلیارد تومان از محل لایحه بودجه ۱۴۰۱ و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل نفت به پروژه تزریق شده است.

وی با بیان اینکه سد آبسرده جزو پروژه‌های ستاره دار و ضروری وزارت نیرو است، اظهار کرد: با مساعدت وزیر نیرو  سد آبسرده سال آینده آبگیری می‌شود، البته با سیاست انقباضی برنامه و بودجه تحقق آن سخت است.

 وی بیان کرد: با آبگیری سد آبسرده علاوه بر تامین آب آشامیدنی سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بروجرد آبی می‌شود.
نماینده مردم بروجرد در مجلس اضافه کرد: سد ابسرده حدود ۲۰ سال بلا تکلیف بود که یک ضعف مدیریتی است، اما خوشبختانه اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد.

مقصودی با اشاره به منابع آبی موجود در استان بر مدیریت و اقتصاد آب تاکید کرد و یادآور شد: ما به یک جهش و تحول در حوزه کشاورزی و الگوی کشت نیاز داریم.

وی افزود: با وجود بارش‌های مناسب اما متاسفانه زیرساخت‌هایی مانند ساخت سد برای ذخیره سازی آب در استان فراهم نیست.

مقصودی با بیان اینکه باید برای امنیت غذایی تلاش کنیم، اظهار کرد: نظارت بر تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز ضعیف است.

به گزارش ایرنا، مراسم روز مزرعه و بازدید ترویجی درراستای الگوی کشت «کاشت دانش بنیان بذر گندم مادری درسطح ۵٠هکتار و بازدید مزارع ۳٠هکتار کلزا و۱٠هکتار یونجه» با حضور فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، سیروس ابراهیمی معاون اموراقتصادی استانداری لرستان، سیدعمادشاهرخی رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و مدیران ستادی و ادارات تابعه  درشهرستان بروجرد مرکز جهاد کشاورزی همت آباد روستای کارخانه حکیم، مزرعه کشاورز پیشرو کریم نادری برگزار شد.