مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،13 آبان 1401

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: جوانان و نوجوانان همواره و در همه عرصه ها نشان داند که در دفاع از آرمانهای نظام و میهن اسلامی احساس مسوولیت داشته و پیشرو هستند.

مجید منعمی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳ آبان نماد مقابله با درنده خویی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار است.
وی اظهار داشت: خشم ملت انقلابی ایران بر علیه آمریکای جنایتکار است و نوجوانان امروز با الگو قرار دادن شهید فهمیده در راه اعتلای دین و میهن اسلامی تلاش می کنند.

وی بیان کرد: در آبان ماه سال ۱۳۵۹ شهید فهمیده درس صلابت و استواری و پایداری را به ما آموخت.

وی افزود: حضور ۵۵۰ هزار دانش آموز در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم ۳۶ هزار شهید بهترین دلیل برای احساس مسوولیت نوجوانان در دفاع از اسلام و میهن اسلامی است.

فرماندار بروجرد افزود: مردم ایران در خاطره تاریخی خود جز جنایت و فتنه‌گری چیز دیگری از استکبار جهانی به ذهن ندارند و به خوبی به یاد دارند که در کودتای ۲۸ مرداد چگونه دولت قانونی ایران با حمایت آمریکا ساقط شد و این ننگ تا همیشه تاریخ بر پیشانی آمریکا باقی مانده است.
منعمی تصریح کرد: دشمن تلاش دارد تا با صورتی زیبا به میدان آمده و ذهن جوانان را از جنایاتی که علیه ملت ایران مرتکب شده منحرف کند.

وی اظهار داشت: امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در مقابله همیشگی و کینه‌توزی‌های مستمر خود علیه ایران اسلامی، جوانان و نسل آینده ساز کشور را هدف قرار داده از این رو جوانان باید شناخت و بصیرت خود را نسبت به توطئه استکبار افزایش داده و با شناخت کامل از دشمنی استکبار، خود را انحراف دور کنند.
به گزارش ایرنا، روز ۱۳ آبان یادآور سه رویداد مهم تبعید امام راحل در سال ۱۳۴۳، اعتراض دانش آموزان به حضور معاون رییس جمهور آمریکا در ایران در سال ۱۳۵۷ و ‌تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سال ۱۳۵۸ است.

این روز در تقویم کشورمان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است.