مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،15 آبان 1401

به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گلزار شهدای بروجرد با حضور خدام حرم مطهر رضوی، جمعی از مسوولان شهرستان، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش ایرنا، جمعی از خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) با پرچم مقدس آستان قدس رضوی روز یکشنبه در بروجرد مورد استقبال امام جمعه، معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد و  مردم و عاشقان اهل بیت(ع) این شهر قرار گرفتند.

حضور در بین مردم، عیادت از بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان، دیدار جانبازان و ایثارگران و خانواده شهدا از دیگر برنامه های خادمان بارگاه امام رضا (ع ) در شهرستان بروجرد است.

امام جمعه بروجرد حجت الاسلام سیدعلی حسینی گفت: شهدا صاحبان اصلی نظام و انقلاب بوده و حق بزرگی بر گردن ما دارند بر تلاش برای زنده نگه داشتن یاد و نام آنان در جامعه و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان و نوجوانان ضروری است.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد اظهار داشت: ایثارگران سرمایه های معنوی جمهوری اسلامی هستند و باید آرمان‌های آنان را در تمامی امور جامعه پیاده کنیم.

مجید منعمی بیان  کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا تاکید دارند و هر آن چیزی که برای پیشرفت کشور نیاز است باید الگوی آن را در دفاع مقدس پیدا کرد تا راهی برای تمدن جدید اسلامی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: دیدار با خانواده شهدا از وظایف مسوولان است زیرا امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مدیون مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس هستیم.

فرماندار بروجرد گفت: کریمه اهل‌بیت (س) به‌عنوان الگویی کامل برای دختران و دانش‌آموزان است.
منعمی اظهار کرد: امروز به برکت وجود حضرت معصومه (س) شهر قم مرکز ترویج آموزه‌های اسلامی به سراسر جهان شده است.
وی تصریح کرد: آنچه باعث صادر شدن علوم دینی از شهر قم به جهان شده از برکات وجودی آن حضرت است.
فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: تعبیر یاران حضرت معصومه (س) در قم افرادی شجاع و با تقوا هستند و منشأ این تحولات نیز در تمدن سازی است، فرهنگ‌سازی، عقلانیت و فضائل ارزشی و انسان‌سازی سه عرصه مهم در این تمدن سازی است.
منعمی همچنین از شخصیت این کریمه اهل‌بیت (س) به‌عنوان الگویی کامل برای همه جویندگان معرفت و کسب دانش به‌ویژه دختران و دانش‌آموزان امروز جامعه ایران اسلامی یاد کرد.
شهرستان بروجرد در دوران دفاع مقدس یک هزار و ۵۰۰ شهید  تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.