مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،25 آبان 1401

به مناسبت روز کتاب ۲۱۰ عنوان کتاب با موضوع امر به معروف و نهی از منکر جهت بالا بردن سرانه مطالعه کشور برای علاقه مندان معرفی می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ ۲۴ آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است و اولین بار هفته کتاب در تقویم جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۲ با پیام مقام معظم رهبری در سراسر کشور برگزار شد.
مرکز آمار ایران سرانه مطالعه در ایران در سال ۱۳۹۹ را بر اساس یک نظرسنجی چنین اعلام می‌کند:
سرانه مطالعه افراد ۱۵ ساله و بیش‌تر با سواد در ماه به طور متوسط ۸ ساعت و ۱۸ دقیقه برآورد شد. به عبارت دیگر ۱۶ دقیقه و ۳۶ ثانیه در روز بوده است. یعنی تنها ۱.۱ درصد از وقت روزانه ما به مطالعه کتاب‌های غیردرسی اختصاص یافته است.
از این ۸ ساعت و ۱۸ دقیقه، ۶ ساعت و ۳۲ دقیقه سرانه مطالعه کتاب غیردرسی، یک ساعت و ۲۳ دقیقه سرانه مطالعه روزنامه و ۲۳ دقیقه سرانه مطالعه نشریات بوده است.»
از افراد ۱۵ ساله و بیشتر که در سال ۱۳۹۹ مطالعه کتاب غیردرسی داشته‌اند، ۲‏/۳۳ درصد حداقل یک عنوان کتاب، ۷‏/۵۲ درصد دو تا چهار عنوان، ۵‏/۷ درصد پنج تا هفت و ۵‏/۶ درصد بیش از هفت عنوان کتاب مطالعه داشته‌اند.
این آمار نیاز به توضیح دیگری ندارد، ولی جهت افزایش میزان مطالعه از ۱۶ دقیقه و ۳۶ ثانیه در روز، ۲۱۰ عنوان کتاب با موضوع امر به معروف و نهی از منکر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

جهت دریافت لیست کامل کتب اینجا کلیک کنید.