مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،25 آبان 1401

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد گفت: هفت هزار و ۲۲۹ خانوار با سرپرست زن از حمایت های این نهاد در حوزه های مختلف در شهرستان بروجرد برخوردار هستند.

محمد باجلان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد خانوار از جمعیتی حدود ۱۴ هزار و ۴۵۰ نفر هستند که با هدف توانمندسازی در طرح های مختلف کمیته امداد اعم از اشتغال، بیمه بیکاری، حمایت های حوزه مسکن، تحصیلی فرزندان و تامین جهیزیه برای دختران بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این افراد بر اثر فوت همسر سرپرست خانوار شده اند، افزود: علاوه بر این، طلاق، متارکه، زنان بد سرپرست، اعتیاد همسر، همسر زندانی و متواری بودن همسر از دیگر دلایلی است که زنان به عنوان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته اند و بصورت ماهانه مستمری دریافت می کنند.

باجلان بیان کرد: خانوارهای ۲ نفر ماهانه ۷۸۰ هزار تومان، سه نفره یک میلیون و ۲۰۰، چهار نفره یک میلیون و ۴۰۰ و پنج نفره و بالاتر ماهانه یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان مستمری دریافت می کنند در کنار مستمری از سایر حمایت ها در سرفصل های مختلف مورد حمایت قرار می گیرند.

رییس کمیته امداد بروجرد با تاکید بر توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در مجموعه کمیته امداد شهرستان اضافه کرد: امسال با هدف توانمندسازی و اشتغالزایی مددجویان این نهاد حمایتی  ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که این میزان تسهیلات بصورت ۳۶۱ مورد پرداخت وام بوده است که در بخش های مختلفی از جمله کشاورزی، دامداری، مشاغل خانگی، صنایع دستی و سایر موارد مورد نظر متقاضیان انجام شده است تا بتوانند با ایجاد یک کسب و کار درآمدی داشته باشند.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد در تامین هفت کالای اصلی جهیزیه دختران تحت پوشش گفت:  از ابتدای امسال تا کنون ۱۰ مورد تهیه و خرید جهیزیه توسط کمیته امداد بروجرد صورت گرفته که برای هر مورد خرید کالاهای مورد نیاز به مبلغ حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان انجام شده است.

رییس کمیته امداد بروجرد با بیان اینکه بیشتر زنان سرپرست خانوار در رده سنی ۲۰ تا ۵۵ سال قرار دارند، افزود: زنان سرپرست خانوار بالای ۵۵ سال نیز به صورت تامین بیمه بیکاری مورد حمایت قرار دارند.

وی در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار در حوزه اشتغال اظهار داشت: بسته های تشویقی اعم از پرداخت وام با سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است که در صورت به کار گرفتن زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و یا فرزندان آنها، به کارفرمایان و کارآفرینان داده می شود.

باجلان یادآور شد: کمیته امداد شهرستان بروجرد در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش و کاهش فقر در خانواده های نیازمند در مجموع به ۱۱ هزارو ۲۰۰ خانوار با جمعیت ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات حمایتی ارائه می‌دهد، هدف مهم کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان و مددجویان تحت پوشش از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی و فراهم کردن بسترهای درآمدزایی برای آنها است در همین راستا تلاش می شود زمینه توانمندسازی و استقلال اقتصادی و معیشتی جامعه هدف مهیا شود.