مجیدرضا نوروزی ، مدیرمسئول و خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،  25 آبان 1401

ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به منظور پیگیری مطالبات مردم از مسئولان در عرصه رسانه از فیلم سازان نوجوان حمایت می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ مهدی رضایی نماینده معاونت فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در عرصه‌های مختلف به ویژه رسانه وارد شده است چون خلاء فعالیت‌های رسانه‌ای در کشور حس می‌شود.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد فعالیت‌های ستاد، در حوزه مطالبه گری از مسئولان است که این مهم با همت فیلم سازان محقق می‌شود.

رضایی بیان کرد: در حوزه سینما و فیلم سازی باید به قهرمانان واقعی ملی و مذهبی توجه ویزه شود تا ایران اسلامی را به درستی در کل دنیا منعکس کنیم. فیلم سازان آینده باید عناصر قهرمان و ضدقهرمان خود را بر مبنای واقعیت های موجود در تاریخ شکوهمند ایران بسازند.

مدیرکل رسانه و فضای مجازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه عنوان کرد: که ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به منظور پیگیری مطالبات مردم از مسئولان در عرصه رسانه از فیلم سازان نوجوان حمایت می کند. 

گفتنی است در این مراسم، از برگزیدگان بخش علمی آموزشی هشتمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه و پنجمین مسابقه دانش آموزی نور تجلیل و جوایزی به آنان اهدا شد.

فیلم کوتاه با عنوان « نماز اول وقت» به کارگردانی دانش آموز نازنین زهرا جان محمدی و هنرنمایی آیسان الیاقی، مهدیس صدیق زاده، آیلار ندری و نازنین زهرا جان محمدی، دانش آموزان دبستان شرف یک مراغه موفق به کسب تندیس زرین از هیئت داوران ستاد امر به معروف و نهی از منکر شدند.

امیرحسین اخوین دبیر هشتمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه نیز گفت: در جشنواره فیلم مدرسه نگاه تخصصی داریم هریک از محور‌های این جشنواره به صورت تخصصی دنبال می‌شود لذا در چندسال اخیر رویکرد جشنواره فیلم مدرسه، رویکردی تخصصی و مهارت محور بوده است.

وی حامیان این جشنواره را حوزه هنری، ستاد توسعه فناوری نانو، آکادمی همراه اول، ستاد توسعه زیست فناوری و ستاد امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد.