مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،25 آبان 1401

مسوول کتابخانه روستایی دینارآباد بروجرد گفت: بیش از ۵۰۰ نفر در رده های سنی مختلف اعم از کودکان و نوجوانان طی چند ماه که از راه اندازی اولین کتابخانه روستایی بروجرد می گذرد عضو این کتابخانه شده اند.

سعیده هراتی روز دوشنبه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استقبال خوب اهالی روستا از کتابخانه اظهار داشت: تا کنون ثبت اطلاعات عضویت افراد در کتابخانه به صورت دستی انجام می شد که اخیرا بصورت کامپیوتری انجام می شود و تا کنون حدود ۱۷۰ نفر عضویت آنها در سیستم به ثبت رسیده و این ثبت اطلاعات اعضا همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شعار هفته کتاب و کتابخوانی امسال  "ما همانیم که می‌خوانیم" است، افزود: امسال اولین سالی است که روستا صاحب کتابخانه شده و با استقبال خوبی که از کتابخانه شده است برنامه های فرهنگی  متعددی اعم از بازدید اهالی روستا از کتابخانه، بازدید دانش آموزان از کتابخانه، نشست های معرفی کتاب، جلسات کتابخوانی بصورت بلند خوانی و جمع خوانی بصورت روزانه برگزار می شود.

مسوول کتابخانه روستایی دینارآباد بروجرد یادآور شد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، دانش آموزان با ابتکار عمل مربی های هنر مدارس، فعالیت مرتبط با درس هنر خود را در کتابخانه انجام می دهند و فعالیت هایی از قبیل خلاصه نویسی از کتاب انجام می دهند.

هراتی ادامه داد: کوودکان و دانش آموزان بیشترین افراد مراجعه کننده به کتابخانه هستند بطوری که قفسه کتاب های مربوط به کودکان همیشه خالی است و به محض برگرداندن کتاب مجدد از سوی کودکانی دیگر به امانت گرفته می شود.

وی اضافه کرد: استقبال کودکان و دانش اموزان از کتابخانه به گونه ای است که به محض بازگشت از مدرسه قبل از رفتن به خانه به کتابخانه مراجعه می کنند و از فضای کتابخانه چه به صورت خواندن کتاب قصه، نقاشی و یا شعر خوانی استفاده می کنند.

اولین کتابخانه روستایی شهرستان بروجرد با نام کتابخانه شهید حجت اله ساکی شهریورماه امسال در روستای دینارآباد این شهرستان به بهره برداری رسید. این روستا  و روستا های مجاور، حدود یک ساعت و نیم با شهر فاصله دارند که افتتاح کتابخانه روستا، فرصتی برای دسترسی آنها به کتاب و مطالعه را فراهم کرده است.

۲۴ آبان ماه بعنوان روز کتاب و کتابخوانی در تقویم به ثبت رسیده است و به مدت یک هفته با عنوان هفته کتاب برنامه های متعددی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می شود.