محمد نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 02 دی1401

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تاکید بر تشکیل وزارتخانه ای جهت سامان دادن به نهاد خانواده گفت: در صورتی که نهاد خانواده تهدید شود، ارزش های انسانی و الهی سقوط می کند.

به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان؛ آیت الله فلاحتی در گفت‌وگو با روابط عمومی این ستاد با بیان اینکه نگاه ارزشمند دین اسلام به خانواده برای شیاطین جهانی خطرساز است، اظهار داشت: هجمه دشمن به نسل جوان به این دلیل است که وقتی نظام خانواده از هم پاشیده شود، قدرت های سلطه در سایه آن به ادامه حیات خود می پردازند زیرا جمعیتی در جامعه به وجود خواهد آمد که چیزی جز اباحه گری نمی فهمد و حاکمان ظالم همین را می‌خواهند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در خصوص روش های دشمنان برای ضربه زدن به نهاد خانواده تصریح کرد: ترویج اباحه گری و بی بند و باری از عمده ترین ابزار دشمنان اسلام و کافران برای به انحراف کشاندن و ضربه زدن به خانواده‌هاست. آمریکا در حالی که بیشترین زندانی زن را دارد مدعی حمایت از حقوق بشر بوده و از زنان به عنوان کالا استفاده می‌کند.

امام جمعه رشت با تاکید بر تشکیل وزارتخانه ای جهت سامان دادن به نهاد خانواده گفت: تهدید خانواده ها عامل سقوط ارزش های انسانی و الهی خواهد شد و این یعنی تمام فعالیت های انبیای الهی و ائمه معصومین(علیهم السلام) دستخوش حادثه شده و نهاد خانواده گرفتار انحراف می شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از اجرای قوانین و اصول سعادت آفرین اسلام ذره ای عقب نشینی نمی‌کند، گفت: وقتی مسائلی همانند معادن، مسکن و... وزارت خانه دارند، باید برای ارتقای جایگاه بسیار مهم خانواده هم وزارتخانه ای داشته باشیم که بتوان در آن مشکلات بنیان خانواده را حل نمود تا دشمنان نتوانند خللی در این نهاد با عظمت وارد کنند.

آیت الله فلاحتی یکی از نقش های مسئولان در قبال خانواده را یافتن سر ریشه های انحرافی و دور کردن آن از مردم دانست و افزود: داشتن سعه صدر در مواجهه با پدیده های انحرافی تا تبیین کردن پاسخ های منطقی، تقویت نظام فکری خانواده ها یعنی والدین، ایجاد مشوق ها برای ثبات اخلاقی فرزندان و بهره کافی از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما برای برنامه ریزی درست از دیگر کارهایی است که مسئولین این امر باید به آن توجه داشته باشند.