مجیدرضا نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،11 دی 1401

در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مراسمی‌ با عنوان «نگین سلیمانی»، نجوای شاعرانه نغمه‌ها و آواها در رثای سردار دل‌ها، شنبه ۱۰ دی ماه در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما طنین‌افکن شد.

حمیدرضا مقدم‌فر، مسئول ستاد مردمی‌بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با بیان اینکه باید از ابزار هنر در معرفی مکتب حاج قاسم استفاده شود، گفت: کاری را که یک اثر هنری و فیلم در معرفی مکتب حاج قاسم انجام می‌دهد، بقیه فعالیت‌ها نمی‌توانند انجام دهند و آن اندازه اثرگذاری را داشته باشند؛ وظیفه‌ای که رسانه ملی به دوش گرفته و در ادای آن درست عمل می‌کند.

وی با توجه به مشهور شدن لقب «مرد میدان» برای حاج قاسم سلیمانی، گفت: حاج قاسم نه‌ فقط در عرصه نظامی‌بلکه به همان میزان که در عرصه نظامی خصوصاً در دوران دفاع مقدس و مبارزه با داعش انگیزه حضور داشت، در عرصه خدمات اجتماعی نیز انگیزه‌مند بود.

مسئول ستاد مردمی‌بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برپایی برنامه‌های ادبی و هنری را زمینه پیوند عاطفی مردم با سردار دل‌ها دانست و تصریح کرد: گرایش عاطفی و اعتقادی مردم به سردار سلیمانی فراتر از مرزهای قومیتی و جغرافیایی است و زبان شعر می‌تواند این محبت را به شیوه‌ای فراتر از مسائل قومی و ملیتی بیان کند.

وی با تأکید بر نیاز جامعه امروز به حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز بیش از گذشته به حاج قاسم نیاز داریم. اگر ملل دیگر برای ساختن قهرمان به افسانه نیاز دارند، ما سرداری داریم که نه فقط قهرمان رزم بلکه قهرمان میدان دیپلماسی بود و به آن می‌بالیم.

مسئول ستاد مردمی‌بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه امروز به هنری نیاز داریم که در مکتب سلیمانی ببالد و راهش را ادامه دهد، گفت: از نوجوانی تا شهادت حاج قاسم درس است و اینکه او اگر درگیر مبارزه با تکفیری‌ها بود، از فعالیت اجتماعی هم غافل نبود و نتیجه این مکتب، شهید حججی‌ بود که رویشش در مکتب حاج قاسم بود و اکنون دختران و زنان ما و مردان ما باید در این مکتب ببالند و راه حاج قاسم را ادامه دهند چرا که حاج قاسم به تاریخ نپیوست و همیشه زنده است. او امتداد داشته و خواهد داشت.

مقدم‌فر در پایان سخنان خود عنوان کرد: شهید سلیمانی قهرمان ملی ما و قهرمان امت اسلام است و به الگویی برای تمام جوانان آزاداندیش و حق‌جو در تمام دنیا تبدیل شد. او نماد هویت ایرانی و اسلامی است. او هم مدافع حرم و حریم اهل بیت بود و هم اینکه ایران را حرم می‌دانست و بر این باور بود که اگر ایران آسیب می‌دید، خیلی از حرم‌ها آسیب می‌دیدند.