مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 17خرداد 1402

حجت الاسلام سید علی حسینی سه شنبه در دیدار کارکنان محیط زیست بروجرد که به مناسبت هفته محیط زیست در دفتر امام جمعه برگزار شد، افزود: محیط زیست متعلق به آیندگان است و باید از تخریب و یا استفاده بیش از اندازه آن خودداری کنیم.
وی اظهار کرد: تخریب محیط زیست یک عمل غیر اخلاقی و انسانی است و همگان وظیفه دارند تا محیط زیست را سالم نگه دارند.

امام جمعه بروجرد گفت: بالا بردن آگاهی مردم با ارائه آموزش‌های ساده می‌تواند در حفظ محیط زیست موثر باشد.

حجت الاسلام حسینی افزود: ارائه آموزش برای حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی در دبستان آغاز و در دانشگاه‌ها نیز ادامه یابد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد بیان کرد: محیط زیست جهان شمول شده برای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست نیاز به همدلی و همفکری همه جانبه است.

اصغر بلکی‌وند افزود: شعار امسال هفته محیط زیست نه به پلاستیک است، زیرا پلاستیک سال‌ها تجزیه نمی‌شود و رها کردن آنها در محیط زیست و طبیعت جبران پذیر نیست.

وی اظهار کرد: در هفته محیط زیست تلاش می‌کنیم با ارائه آموزش‌های مختلف مردم را به حفظ محیط زیست آگاه کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: در هفته محیط زیست کیسه‌های پارچه‌ای در اختیار برخی از نانوایی‌ها سطح شهر بروجرد قرار داده شده تا آنان را در اختیار مردم قرار دهند و استفاده از کیسه‌های پلاستیکی کاهش یابد.

بلکی‌وند افزود: در هفته محیط زیست برنامه متنوعی با همکاری شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای آگاهی سازی مردم در حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: برگزاری همایش ریز گردها با همکاری شهرداری و همچنین پاکسازی و جمع آوری زباله‌ها از منطقه تالاب بیشه دالان با همکاری گروه‌های دوستدار محیط زیست اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از ۱۶ تا ۲۲ خرداد ماه هفته محیط زیست می باشد.