مجیدرضا نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 01 تیر 1402

رییس اداره امور مالیاتی بروجرد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شده است.

حسین پیرهادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد افزود: سال گذشته ۳۳۰ میلیارد تومان مالیات در شهرستان بروجرد اخذ شده است.

وی اظهار کرد: سهم مالیات شرکت‌های صنعتی و تولیدی ۱۸۰ میلیارد تومان، بخش دولتی ۱۵ میلیارد تومان، بخش خصوصی ۱۳ میلیارد تومان و کسبه و بازاریان ۴۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و سهم مستغلات هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.
رییس اداره امور مالیاتی بروجرد بیان کرد: از محل عوارض ارزش افزوده پارسال ۴۶ میلیارد ۷۰۰ میلیون ریال به شهرداری بروجرد و اشترینان و دهیاران پرداخت شده است.

پیرهادی با اشاره به اینکه بروجرد دارای رشد صنعتی خوب و مطلوبی است، افزود: قسمت عمده درآمد مالیاتی از رشد صنعتی و شرکت های بزرگ اخذ می‌شود.
وی ادامه داد: تلاش داریم به شرکت‌های تولیدی و صنعتی در پرداخت عوارض سخت گیری نکنیم و طبق مصوبه ستاد تسهیل استان لرستان مالیات آنان قسط بندی می شود.
رییس اداره امور مالیاتی بروجرد یادآور شد: افرادی که در طول یک ماه ۱۰۰ تراکنش مالی داشته باشند و ۳۵ میلیون تومان در ماه درآمد دارند حساب تجاری محسوب می شود.
پیرهادی افزود: امسال در بروجرد تاکنون ۱۶ هزار و ۳۶۴ اظهارنامه مالیاتی گرفتیم که ۱۴ هزار و ۱۰۰ اظهارنامه توافق و مالیات را قبول کرده اند.

رییس اداره امور مالیاتی بروجرد اظهار کرد: شفاف سازی یکی از اهداف اداره مالیات برای وصول مالیات است.
پیرهادی بیان کرد: از سال ۹۸ به سمت حاکمیت داده ها حرکت کردیم و اعمال سلیقه از مالیات کم شد، مبنای مالیات دستگاه‌های کارت خوان واحدهای صنفی است و اطلاعات کامل از سامانه مرکزی امور مالیاتی دریافت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در صورت فرار مالیاتی تخفیف اعمال نخواهد شد، گفت: امسال حساب تجاری و دستگاههای کارت خوان برای دریافت مالیات بررسی می شوند.
رییس اداره امور مالیاتی بروجرد افزود: سامانه ۱۵۲۶ و سامانه سوت زنی برای کشف فرار مالیاتی فعال است و فرار مالیاتی توسط گزارش دهنده مورد تشویق قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا سه شنبه های خبری در بروجرد هر هفته با حضور یکی از مسئولان دستگاهها در جمع خبرنگاران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار می شود.