مریم خاکی، خبرنگار بحرالعلوم نیوز، هفتم دی ۱۴۰۲

رییس دادگستری بروجرد گفت: امسال از مجموع هفت هزار و ۷۱۵ پرونده قابل صلح و سازش در شورای حل اختلاف بروجرد سه هزار و ۵۶۰ پرونده یعنی حدود ۵۰ درصد آنها به سازش ختم شده است.

خیرعلی کرمی عالم افزود: ۶ هزار و ۹۸ پرونده در دادگستری و شورای حل اختلاف بروجرد به صورت الکترونیک مورد رسیدگی قرار گرفته که این اقدام نقش موثری در صرفه جویی در مصرف کاغذ دارد و در همین راستا ۲۸۴ جلسه دادگستری به صورت مجازی برگزار شده است.

وی بیان کرد: با همکاری مسوولان شهرستان امسال بیش از ۱۰ فقره پرونده قتل عمد که در مرحله قصاص بودند، به سازش منتهی شد.

وی ادامه داد: همچنین امسال مسدود کردن چاه های غیر مجاز ۱۰۰ مورد و ۲۰۰ مورد هم تخریب با کاربری های غیر مجاز انجام شده است.

کرمی عالم با اشاره به انجام اقداماتی برای حمایت از تولید و رفع موانع تولید گفت: نساجی بروجرد ۲ هزار و ۵۰۰ نیرو دارد یعنی ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده از آن ارتزاق می کنند و دادگستری به دفعات برای جلوگیری از تعطیلی آن ورود کرده است اما همچنان به اخراج نیروها در این کارخانه با وجود گرفتن تسهیلات میلیاردی ادامه داده می شود و دادگستری بصورت قاطع در این زمینه برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود برخی جرائم از جمله سرقت های خرد در بروجرد گفت: طلاق و تیراندازی های غیر مجاز از دیگر مشکلات این شهرستان هستند.

رییس دادگستری بروجرد با اشاره به آسیب طلاق و میزان رو به افزایش آن گفت: امسال ۷۰۴ مورد طلاق ثبت شده که در مورد طلاق فرزندان طلاق مطرح هستند که در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.